Aviseringar
Rensa alla

Ge mig förslag


Ämnesstartare

malber:

DUH! det låter inte helt fel alltså, värt att tänka på!

Borde nog egentligen fylla i ögonhålorna med svart eller så också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fast vitt går ju bort jättefort och syns ej sen. Tivärr.

malber:

Det är snyggt på låret! Gör dock förbannat ont [sad]

Men tycker ju att det borde kännas rätt ok eftersom det ändå är en fettansamling där jämfört med andra ställen.
Jag tyckte att nacken kändes förvånansvärt bra, men jag gjorde inte en sådan jättegrej som du iof.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Men tycker ju att det borde kännas rätt ok eftersom det ändå är en fettansamling där jämfört med andra ställen.
Jag tyckte att nacken kändes förvånansvärt bra, men jag gjorde inte en sådan jättegrej som du iof.

Trodde också det. Har en tatuering precis under ena nyckelbenet där man är rätt smal men låret gjorde så mycket ondare. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

malber:

Trodde också det. Har en tatuering precis under ena nyckelbenet där man är rätt smal men låret gjorde så mycket ondare. [sad]

Gjorde det ont på en gång eller när h*n hållit på en stund?
Jag skulle inte palla långa sittningar tror jag. Dels pga kanske smärtan men allra värst är ju ljudet och att behöva hålla sig blickstilla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Gjorde det ont på en gång eller när h*n hållit på en stund?
Jag skulle inte palla långa sittningar tror jag. Dels pga kanske smärtan men allra värst är ju ljudet och att behöva hålla sig blickstilla.

Gjorde ont på en gång men smärtan avtog lite efter ett tag, antar att huden domnade av lite. Har inte heller suttit långa sittningar, två timmar för konturerna, 1,5 timme för det röda, 1 timme för det gröna.(Har blivit lite strö-tatuerad) Tiden går fortare än vad man tror. Att fylla i gjorde ondare än konturerna tyckte jag, kan dock bero på att mina konturer är tjocka och att jag bara väntade någon dag med att fylla i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

malber:

Att fylla i gjorde ondare än konturerna tyckte jag, kan dock bero på att mina konturer är tjocka och att jag bara väntade någon dag med att fylla i.

Det tyckte jag med men det kanske är logiskt då det är fler nålar i en då. Så att säga.
Är glad att jag inte kunde se det hela också. Är inte så blödig med sådant men hade säkert blivit då. Blödde en hel massa tydligen.
Blödde du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För det första: Det kommer alltid finnas folk som tycker att tatueringar är det finaste som finns, och de som hatar tatueringar. Det måste du vara medveten om om du skaffar en tatuering.

För det andra: som redan skrivits, vill du ha en tatuering ska du skaffa en. Det handlar om dig, och ingen annan.

Motivet låter väldigt tidlöst och smakfullt och görs det snyggt och rätt tror jag att det kan bli skitbra! Se dock till att gå till en tatuerare som kan sin grej, och absolut inte gå till någon för att den är billig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

x_marty:

Tatueringen påminner mig om El Dorado introt.

Hehe, på vilket sätt då? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

åh pga denna tråd satt jag på bussen och tänkte på vad jag skulle tatuera. vet ungefär men vill veta exakt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Blödde du?

Ja, inte så att det rann men så att man såg små bloddroppar titta upp. Min tatuerare var i alla fall snabb att torka bort.. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

malber:

Ja, inte så att det rann men så att man såg små bloddroppar titta upp. Min tatuerare var i alla fall snabb att torka bort.. [smile]

Kände att han slutade efter varje liten dutt och hörde hur han snabbt tog fram en massa papper och drog ned mitt linne mer, men jag ignorerade det.
Det allra värsta var dock som sagt ljudet.
Gick du till en studio?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Kände att han slutade efter varje liten dutt och hörde hur han snabbt tog fram en massa papper och drog ned mitt linne mer, men jag ignorerade det.
Det allra värsta var dock som sagt ljudet.

Och gjorde du i nacken så är ju ljudet rätt mycket starkare [sad]

isola:

Gick du till en studio?

Han hade plats i en studio förut, nu hyr han en lägenhet han tatuerar i. Svartjobb för tillfället. Men han har blivit erbjuden att hyra in sig hos en annan tatuerare, dock i en by utanför staden. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

malber:

Och gjorde du i nacken så är ju ljudet rätt mycket starkare [sad]

Ja [sad]
Ville hålla för öronen men han pratad hela tiden (när han inte sjöng med i musiken han hade på)
Jag hade varit en sådan tant att jag bett honom skruva ned när jag kom in hahah, men hörde ju inte vad jag tänkte och både golvet och alla döskallar vibrerade. Han lydde men efter ett tag kom hans chef och blev arg på honom och sa att det var för mesigt ljud och skruvade upp igen.

malber:

Han hade plats i en studio förut, nu hyr han en lägenhet han tatuerar i. Svartjobb för tillfället. Men han har blivit erbjuden att hyra in sig hos en annan tatuerare, dock i en by utanför staden. [smile]

hade du någon med dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Jag hade varit en sådan tant att jag bett honom skruva ned när jag kom in hahah, men hörde ju inte vad jag tänkte och både golvet och alla döskallar vibrerade. Han lydde men efter ett tag kom hans chef och blev arg på honom och sa att det var för mesigt ljud och skruvade upp igen.

Haha. Kanske försökte göra situationen lättare med hög musik men förstod inte att det gav motsatt effekt [bigsmile] Nästa gång får du gå till ett mer lugnare ställe

isola:

hade du någon med dig?

Tatueraren är bra vän med mina vänner. så vi brukar hänga där, sov till och med ofta på soffan där precis efter det tagit slut mellan mig och Daniel.(Fasen vad jag hatade ljudet av maskinen klockan åtta på morgonen då han drog igång) Den veckan jag började på min tatuering körde han ett race och tatuerade nästan alla mina vänner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

malber:

git slut mellan mig och Daniel.(Fasen vad jag hatade ljudet av maskinen klockan åtta på morgonen då han drog igång) Den veckan jag började på min tatuering körde han ett race och tatuerade nästan alla mina vänner.

Skönt att vara i en avslappnad miljö när man gör den ändå, jag vet bara sådana där gangsterstudios där jag blir blinkad åt av gamla bikers haha


   
SvaraCitera