Aviseringar
Rensa alla

ge mig gayvänner!


Ämnesstartare

Behöver utöka min sociala krets lite,


   
Citera

hej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är synnerligen "gay" i allt utom sexualitet, ungefär.


   
SvaraCitera

man ska inte ha vänner för att dom är gay! det är på något vis nedvärderande och bara konstigt [shake] man får ha vänner som är gay men gärna på andra grunder än att dom är gay

ThisLoveThisHate:

ge mig gayvänner!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

man får ha vänner som är gay men gärna på andra grunder än att dom är gay

Jag syftar mer på likasinnade! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

det är på något vis nedvärderande och bara konstigt

Viset du tänker på är nog att det är nedvärderande att se deras sexuella läggning som deras definierande karaktärsdrag istället för att behandla dem som fullständiga människor med en faktisk personlighet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag ser ordet gayvän som positivt.
Vill ha en gayvän men hittar bara folk som passar in under "vän", ingen som är gay än så länge. Är glad ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nymfparanoia:

jag ser ordet gayvän som positivt.Vill ha en gayvän men hittar bara folk som passar in under "vän", ingen som är gay än så länge. Är glad ändå.

Ja, det är jättebra att skilja ens "gayvänner" från ens "vänner". Hur ska man annars tydliggöra att "vän" innebär en heterosexuell person?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Ja, det är jättebra att skilja ens "gayvänner" från ens "vänner". Hur ska man annars tydliggöra att "vän" innebär en heterosexuell person?

Du är ju bara ute efter att få din vilja fram. Jag förstår på vilket sätt det kan vara nedvärderande, men det är ju knappast så att jag presenterar mitt sällskap med "här är mina vänner och min gayvän olle".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nymfparanoia:

Du är ju bara ute efter att få din vilja fram. Jag förstår på vilket sätt det kan vara nedvärderande, men det är ju knappast så att jag presenterar mitt sällskap med "här är mina vänner och min gayvän olle".

Nej, jag är ute efter att få dig hur jävla motbjudande det är att specificera sina homosexuella vänner från sina heterosexuella vänner, för jag antar att du inte tänker på dina nuvarande vänner som dina "heterovänner"? Att du har taktkänsla nog att inte göra det framför dem ändrar inte på att det är nedlåtande och idiotiskt. Inte kan vara, utan är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ThisLoveThisHate:

Jag syftar mer på likasinnade! 🙂

hej!

fast är dock kille o gay, antar att du ville ha cheygayvänner


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retstickan:

fast är dock kille o gay, antar att du ville ha cheygayvänner

Är du gay nu igen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Är du gay nu igen?

när det passar, dårå?[wink]

nä men är nog mer straight, men är mest gay till sättet, vilket spelar störst roll i en social relation! 😀 (g1ssar jag på)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retstickan:

när det passar, dårå?[wink]

Nyfiken, eftersom du tycks växla. Och så kanske du är snygg.

retstickan:

nä men är nog mer straight, men är mest gay till sättet, vilket spelar störst roll i en social relation! 😀 (g1ssar jag på)

D.v.s. bryr dig om ditt utseende och har ett förfinat kroppsspråk?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jhej jag är läskpisk men jag är också inte läspisk


   
SvaraCitera