Aviseringar
Rensa alla

Ge mig min sexlust tillbaka!


Ämnesstartare

Som så många andra har även jag tappat min sexlust nästan totalt vilket både ja & min pojkvän är mindre glada över..
Jag har haft både mini-piller & p-stav, båda var total katastrof med total okontrollerad mens och humörsvängningar. Numera äter jag p-pillret neovletta å därmed min förlorade sexlust, har
även humörsvängningar med dessa.. Liten viktuppgång på ovälkomna ställen har även tillkommit.

Någon som har tips på andra preventivmedel som funkar? Några andra p-piller som inte ger minskad sexlust? Någon som provat på spiral? Har hört att den inte har lika många biverkningar som
piller.
Tacksam för alla tips eller rekommendationer!!!


   
Citera

Min kusin blev till när hennes mamma hade spiral. [smile]


   
SvaraCitera

Jag är rädd att det inte handlar om preventinmedlen utan snarare din pojkvän...och jag vet precis vad du behöver[wink]


   
SvaraCitera

kondom


   
SvaraCitera

Tja, kondom saknar biverkningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjavisst kondom men inte så kul i längden.. Den åker av förr eller senare å barn tänker ja inte ha..


   
SvaraCitera

Bragokex:

Tjavisst kondom men inte så kul i längden.. Den åker av förr eller senare å barn tänker ja inte ha..

http://en.wikipedia.org/wiki/Billings_ovulation_method


   
SvaraCitera

Prata med din läkare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har kopparspiral, vilket var rena underverket för mig som har krånglat fram och tillbaka med minipiller och p-stav, kondomer var liksom inget alternativ då jag skickade både mig och de partners jag haft till gynekologen och kollat läget och haft långa förhållanden.

Jag har hört om fall där man kan bli gravid med spiral, min egen mor blev det, men för mig har det gått väl under en längre tid nu. Det som inte är jättekul med kopparspiralen är väl att det blir en ökad blodmängd och för min del värre menssmärtor än tidigare men så fick jag ett jämnare humör, eftersom jag slapp massa hormoner, och sexlusten mångdubblades!


   
SvaraCitera

Bragokex:

Någon som har tips på andra preventivmedel som funkar?

kondom eller spiral, hormonspiral har väldigt mycket mindre hormoner än andra saker, men så finns det ju kopparspiral också som jag satte in för 11 dagar sen ungefär, men det rekommenderar dom oftast bara till dom som har fast förhållande och då få sexpartners, eftersom det är risk o bli steril om man får könssjukdom.

så hormonspiral om du inte är i väldigt fast förhållande? hon ville knappt ta det till mig även fast jag haft min pojk i 3 år, så ja.

annars vet jag inte tyvärr..


   
SvaraCitera

elegimelodi:

Det som inte är jättekul med kopparspiralen är väl att det blir en ökad blodmängd och för min del värre menssmärtor än tidigare men så fick jag ett jämnare humör, eftersom jag slapp massa hormoner, och sexlusten mångdubblades!

sen slemmiga långa mysiga flytningar, mmmh... får jättemånga också, t.ex. jag,.. men satt in min nyss och det verkar som det börjar avta, så. men för vissa stannar de kvar hela tiden man har den i


   
SvaraCitera

Är olyckligt förälskad i en kille jag knappt känner, finns ingenting jag kan göra åt det

Är ibland så kåt att jag inte kan gå, blir kåt i hela kroppen - det känns t.o.m. i händerna
Kan inte prata högt, kan stöna okontrollerat.
Så depserat är jag.


   
SvaraCitera

fel tråd, ops


   
SvaraCitera

Hade Neovletta i två år. Hade alltid torrsex på grund av dem. Bytte nyss till p-ring och är ständigt frustrerad över att jag inte har en man i närheten.


   
SvaraCitera

Harpyja:

Bytte nyss till p-ring och är ständigt frustrerad över att jag inte har en man i närheten.

[bigsmile]
tänk hur du skulle vara utan hormoner då, fast alla kanske inte får biverkning med minskad sexlust så kanske skulle vara samma sak, men Om [bigsmile]


   
SvaraCitera