Aviseringar
Rensa alla

Ge mig skrivtips! 🙂


Ämnesstartare

Ending Jon:

Meh, driver du med mig nu [tard]

[bigsmile][bigsmile][bigsmile]

fistforfight:

Börja skriv kvinna! [no-no]

Ja! Ska bara slita mig från UM först. [blush]

Barnbidrag:

det får du väl ha om du vill, men jag menade inte det. xD

Jaha, men fattade ju inte vad du menade.

Barnbidrag:

ig "Mamma, jag runkade inatt" vid matbordet, när hela familjen är närvarande, för sådant är kul och intressant att läsa. [love]

HAHA, ok. Hm, men vad ska berättelsen handla om då egentligen? Kan ju inte bara vara om en familj som säger knäppa saker. [bigsmile] Men det skulle ju vara kul att skriva om udda personer iallafall.


   
SvaraCitera

Miuuw:

HAHA, ok. Hm, men vad ska berättelsen handla om då egentligen? Kan ju inte bara vara om en familj som säger knäppa saker. Men det skulle ju vara kul att skriva om udda personer iallafall.

Nejnej, jag menade inte att du skall skriva så heller.. xD Men liksom .. novellen kan ju handla om vad som helst, som du vill, fast karaktärerna är liksom ... sådana man minns, just för att de beter sig så underligt! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en vacker novell...där vi är inne i en kvinna elr man som ligger i komas huvud..............mörk men samtidigt väldigt ärlig.....slutet ska vara förväntat, men samtidigt väldigt.........befriande...utsidan ska spridas lite överallt i texten också...så det finns en gräns...mellan sovande och....vaken[crazy][crazy][crazy][crazy][crazy][crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

en vacker novell...där vi är inne i en kvinna elr man som ligger i komas huvud..............mörk men samtidigt väldigt ärlig.

Lite som denna maybe: http://www.imdb.com/title/tt0067277/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Mm en utmaning av rang![bigsmile]

[bigsmile]

Barnbidrag:

.. novellen kan ju handla om vad som helst, som du vill, fast karaktärerna är liksom ... sådana man minns, just för att de beter sig så underligt! [y]

Ja, okej (:

Ending Jon:

Äh, vad tråkig du är [sad]

[wink]

fistforfight:

Ja det verkar ju gå sååå där... [shake]

HAHAHA *skämms*

Angelize:

kvinna elr man som ligger i komas huvud..............mörk men samtidigt väldigt ärlig.....slutet ska vara förväntat, men samtidigt väldigt.........befriande...utsidan ska spridas lite överallt i texten också...så det finns en gräns...mellan sovande och....vaken

Okej...låter..intressant..och..så..:PPPPpp


   
SvaraCitera

men då är det ju inte du som skriver den[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

yesyesknark:

men då är det ju inte du som skriver den[cute]

Jodå bara det att vi kommer på konceptet/ramarna för berättelsen[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om jag var du så skulle jag skriva en slags... öh, serie med noveller. Alla ska hänga ihop. Typ... De sju dödssynderna. Alltså, sju noveller. I en så ska tex Vrede vara... HUVUDGREYEN, eller ja, GRUNDEN så att säga. [bigsmile] askul


   
SvaraCitera

fistforfight:

Jodå bara det att vi kommer på konceptet/ramarna för berättelsen

okej, men det blir ändå inte på riktigt hennes historia. då måste hon dela med sig av berömmelsen efter[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Försök att skildra något helt intetsägande och överarbeta omgivesbeskrivningarna och liknande. Det kan vara precis vad som helst, En tunnelbaneresa tex. Nästan gång du läser en bok kan du fundera på hur mkt av boken som egentligen inte handlar om någonting, tex hur en person tar sig från punkt A till B där författaren skildrar det personen ifråga ser, hör och så vidare i all oändlighet 🙂
Försök skriva några sidor om ingenting 😀 Det behöver inte ha ngn handling! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

H_ellman:

Försök att skildra något helt intetsägande och överarbeta omgivesbeskrivningarna och liknande. Det kan vara precis vad som helt, En tunnelbaneresa tex.

Ibland kan sånt bli bra överdrivet också...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Ibland kan sånt bli bra överdrivet också...

Ja, det håller jag absolut med om, det gäller att inte blajja för mkt med naturbeskrivningar osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera