Aviseringar
Rensa alla

Ge mig svar!


Ämnesstartare

Började tänka på rasism. Om någon hade sagt "Jag hatar turkar, de är så påträngande" hade det omedelbart stämplats som rasism. Men när någon säger "Jag hatar svenskar, alla är så osociala", då är det ingen som reagerar. Många håller snarare med. Finner detta fult.

Och nu när jag skrev det här kom jag åter att tänka på det där med att man inte får älska sitt eget land, det är "fel". Men att jag säger att jag älskar island, turkiet eller australien reagerar ingen på. Varför är det så? Vill gärna veta.


   
Citera
Ämnesstartare

det är så för att det är inte rasiststämplat att hacka ner på sin egen nationalitet 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för att jantelagen säger att stolthet är det värsta en levande själ kan visa. typ verkar så i alla fall


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att hata nationaliteter är så meningslöst, man ska döma och hata turkar eller smålänningar på individuell basis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bajs, kan inte citera på iphone, men
Lounge: Så mycket förstår jag, men varför är det SÅ? För vad jag förstår finns det tom folk på forumet som ser det som helt fel att tex. fira sveriges nationaldag. Hur tänker man då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sötnos:

Hur tänker man då?

Man tänker inte alls, skulle jag tro. Trångsynta.

"Hellre" den vardagliga rasismen framför nazismen, om nu något måste finnas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill ha fler svar!


   
SvaraCitera

jag har hört invandrare eller folk med annat ursprung snacka skit om "svenskar".
förstår inte hur det skulle vara mindre rasistiskt.

eller invandrar killar som stör sig på och börjar puckla på killar för att dom är vita. fan rasism också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Till saken hör också att turkar och semiter oftast är väldigt påträngande. Dom flesta tjejer som stött på dessa folk i grupp vet att dom innebär dåliga nyheter, särskilt på krogen där man snabbt märker på deras inställning till den västerländska kvinnan. Inte sällan har man något emot att gå ihop och dela på en.

Det som du beskriver TS är den ologiska och världsfrånvända dogm som vi genom det samlade etablissemanget tutat i oss i decennier. Nämligen att toleransen är enkelriktad, det är bara utlänningar som kan bli drabbade av rasism. Inte ens om man körde upp fakta i ansiktet på dessa avskräden till förtroendevalda och representanter så skulle dom medge att rasismen faktiskt drabbar svenskar också, för att inte säga i högre utsträckning än utlänningar. Och skulle man nu medge det så skulle man tona ner dess betydelse. För som alla vet, det ska vara mest synd om utlänningen.

OF5 nämnde jantelagen, den bidrar naturligtvis till en viss del men kan knappast hela tillskrivas hela problemet. Att betänka, jantelagen existerar i samtliga av våra grannländer. lagen är mycket gammal och tros inte ursprungligen komma från Sverige. En bättre förklaring var nog en rad skeenden som skedde under och efter andra världskriget, där även här samtliga av våra grannländer hade åkt på pisk och ockuperats. Ingen familj förlorade någon till kriget, ingen man kämpade för sin självständighet. Vi hade ett par som åkte över till Finaland under vinterkriget, andra som åkte ner och gick med wehrmacht och SS, där vi to.m blev tillägnade egna divisioner. Våra egna politiker gick helt i linje med övriga europa, där man månade starkt om nationen och folket. Socialdemokraterna hade liknat dagens sverigedemokrater mer, fast något mer höger. Man var med och drev igenom ett rasbiologiskt institut. hade ministrar och partiledare(!) som så sent som på 60-talet som hyllade rasrenheten och var med och drev igenom tvångssterilisering på samer och människor som erhöll fysiska defekter. Sverige var först i sitt slag och andra länder kopierade senare Sverige, däribland tyskarna. Paret Alva och Gunnar Myrdal hade för sin tid passat nästan lika väl in i NSDAP som i Socialdemokraterna.

Nya generationer växte upp i ett materiellt välstånd som inte liknande övriga Europa, där ruiner under flera år gjorde en påmind om krigets härjningar. Det är väl Grundfaktorn kan vi säga. En annan bidragande faktor är den omfattande censuren som bedrivs i Sverige. Medborgarna får inte veta sanningen, man får veta den sanning som den politiskt korrekta kultureliten (som nästan uteslutet är vänster/liberal) väljer att förmedla oss. Svensk media håller jag som tidigare sagt, en mycket låg nivå internationellt sett. Den amerikanska är eller Engelska är att föredra, här har man inte gjort upp på förhand vilka som ska få förmedla sina åsikter, alla får ett visst utrymme.

Dold text: Nu blev inte inlägget särskilt strukturerat, men jag hoppas det går att läsa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

somkärlekenpåfilm:

jag har hört invandrare eller folk med annat ursprung snacka skit om "svenskar".

e de sant?? harru hört de????


   
SvaraCitera

kebaboxo:

e de sant?? harru hört de????

eeeeeeeeeeehy! [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

somkärlekenpåfilm:

eeeeeeeeeeehy!

hört att du e piiip stämmer d?? aså ja vet inte men ja har hört d bara så antar att de stämmer


   
SvaraCitera

dazed:

man ska döma och hata turkar eller smålänningar på individuell basis.


   
SvaraCitera

kebaboxo:

hört att du e piiip stämmer d?? aså ja vet inte men ja har hört d bara så antar att de stämmer

de e ja. alla ggr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ok antog de eftersom ja hörde d ja vet egentligen inte men ja hörde de ba

fr.n alla som ser ut o beter sig som dig e oxå PIIP så ja.

hejdå


   
SvaraCitera