Aviseringar
Rensa alla

Ge mig tips!


Ämnesstartare

men jag har frågat någon sida för ungdomar, och dom sa att det som gjorde skälet till sin sexuella läggning var kärleken till ett kön, inte sexet.


   
SvaraCitera

NissePisse:

men jag har frågat någon sida för ungdomar, och dom sa att det som gjorde skälet till sin sexuella läggning var kärleken till ett kön, inte sexet.

det där kan diskuteras. Bisexuell kan ses på många olik sätt. det kan bla varaatt man är fysiskt attraherad av båda könen. Biemontionell har jag sätt ett par ggr också (fast det finns tydligen inget som heter det) då du blir kär i båda könen men inte vill ha sex med båda [y] känner du endast för ett av könen så är du hetro/gay

Nu flummade jag till det va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vill inte vara tillsammans me killar, bara ha sex me dom


   
SvaraCitera

Haha har alla killar här börjar tända på varann? [confused]


   
SvaraCitera

Era inavlade bönder.. Lär era att skilja mellan att vara homosexuell och att utföra en homosexuell handling.

Killen är hetrosexuell men vill utföra en homosexuell handling, väldigt simpelt.


   
SvaraCitera

Byråkratjäveln:

Era inavlade bönder.. Lär era att skilja mellan att vara homosexuell och att utföra en homosexuell handling.Killen är hetrosexuell men vill utföra en homosexuell handling, väldigt simpelt.

då är han ju bisexuell?
en hettrosexuell person skulle inte ens tänka tanken att utföra en sexuell handling på andra könet (undantag på fyllan, tonåren). Eller har jag fel?


   
SvaraCitera

anonymajag:

då är han ju bisexuell?
en hettrosexuell person skulle inte ens tänka tanken att utföra en sexuell handling på andra könet (undantag på fyllan, tonåren). Eller har jag fel?

Absurt.

Faktum är att skolan ska lära eleverna om skillnaden mellan att vara homosexuell och att utföra en homosexuell handling. Har du inte haft sexualkunskap i skolan?

"Att fantisera om, ha sex med eller ha känslor för någon av samma kön som man själv behöver inte nödvändigtvis betyda att människor känner sig/identifierar sig som homo- eller bisexuella. Överhuvudtaget leder uppdelningen mellan homo/hetero/bi till reduktionism. (…) [Handlingar] behöver således inte indikera homo- eller bisexualitet, utan kan lika gärna vara en del av ett ”heterosexuellt” experimenterande, uppvaknande, en ren nyfikenhet eller kompensation."
- Folkhälsoinstitutet


   
SvaraCitera

Byråkratjäveln:

"Att fantisera om, ha sex med eller ha känslor för någon av samma kön som man själv behöver inte nödvändigtvis betyda att människor känner sig/identifierar sig som homo- eller bisexuella.

Han kanske inte identifierar sig som bög, men han är fortfarande bög.


   
SvaraCitera

clickclack:

Han kanske inte identifierar sig som bög, men han är fortfarande bög.

Jag förstår inte hur du drar den slutsatsen.


   
SvaraCitera

Byråkratjäveln:

Jag förstår inte hur du drar den slutsatsen.

Enkelt: Någon som var heterosexuell skulle aldrig ens komma på tanken att ligga med någon av samma kön.


   
SvaraCitera

clickclack:

Enkelt: Någon som var heterosexuell skulle aldrig ens komma på tanken att ligga med någon av samma kön.

Och vad grundar du det på?


   
SvaraCitera

Byråkratjäveln:

Har du inte haft sexualkunskap i skolan?

Nope

Byråkratjäveln:

Och vad grundar du det på?

ööh. en heterosexuell känner sexuell attraktion endast till personer av motsatt kön. Känner den till båa könen så är den väl ganska obv bi?


   
SvaraCitera

Byråkratjäveln:

Och vad grundar du det på?

Sunt förnuft.


   
SvaraCitera

anonymajag:

ööh. en heterosexuell känner sexuell attraktion till personer av motsatt kön. Känner den till båa könen så är den väl ganska obv bi?

Jag upplever det som att du har svårt att tänka dynamiskt och inkluderande, du har fastnat i att tänka och resonera på ett visst sätt. Jag upplever det även som att du är lite besatt av att kategorisera människor.

Iaf, bara för att man tillhör en viss sexualitet betyder det inte att man absolut inte kan avvika. Se hur UMO skriver på sin sida:
"Det kan kallas heterosexualitet när tjejer gillar killar och tvärtom. Homosexualitet kan vara när man gillar personer av samma kön som en själv. Bisexualitet kan det kallas när man kan bli kär i och kåt på både tjejer och killar. Ett samlingsnamn på hetero-, bi- och homosexualitet är sexuell läggning. Vad man ska kalla sig själv bestämmer man själv."
http://www.umo.se/Jag/Sexuell-laggning---hetero-homo-bi/

Sexualitet handlar om vad man identifierar sig med, inte vilka handlingar man utför.

clickclack:

Sunt förnuft.

Sunt förnuft inte har något med saken att göra. Man ska grunda ett påstående om man vill vara en seriös debattör.


   
SvaraCitera

vafaaan ? kan man inte testa gaysex ? man kan vara hetero och vilja testa med killar . ^^ det är ju inte förbjudet . (think)


   
SvaraCitera