Aviseringar
Rensa alla

Ge mig tips på hur man går ner..


OMGS ÄS-HETS TÄNK OM NÅN BLIR TRIGGAD OCH BLIR ANOREKTIKER PGA DENNA TRÅD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chips:

PallarInte: jao men vad är att äta hälsosamt?

Googla. Måste ju finnas massvis med råd.
Jag vet bara att bönor och sånt är hemskt bra. Fettsnålt, inte för mycket socker och salt. Helst ska ju allt vara så naturligt som möjligt också, mest för ens eget välbefinnande.

jaha okej tack så mkt! 🙂


   
SvaraCitera

PallarInte:

Ditt BMI är: 26,9

Detta innebär att du har viktklassen Övervikt och för att komma ner på normalvikt behöver du gå ner 5,1 kg.

🙁 blää..

Okej.
Då rekommenderar jag att du finner en sport som passar dig och känns rolig.
Gärna en som har bestämda tiden och som är svår att "smita ifrån".

Utöver det är långpromenader, löpning, simning och cykling bra sätt att förbränna fett.

Ät regelbundet och varierat. Jag tror du kan hitta på nätet vad och hur stora portioner som passar din ålder.
Skär ner på sötsaker och andra onyttigheter.
Det kan vara svårt att sluta helt med sådant och det får många att falla tillbaka i dåliga vanor då de efter ett tag ger upp.
Tillåt dig istället att ha en dag då du får äta en viss mängd av något onyttigt som du tycker om.

Det är viktigt att du lär dig att se på mat som något njutbart och nödvändigt, inte som tröst eller "underhållning" när du har tråkigt.

Låt viktnedgången ta lite tid. Det är nyttigast för din kropp och blir lättare att hålla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krasch:

Okej.
Då rekommenderar jag att du finner en sport som passar dig och känns rolig.
Gärna en som har bestämda tiden och som är svår att "smita ifrån".

Utöver det är långpromenader, löpning, simning och cykling bra sätt att förbränna fett.

krasch:

Ät regelbundet och varierat. Jag tror du kan hitta på nätet vad och hur stora portioner som passar din ålder.
Skär ner på sötsaker och andra onyttigheter.
Det kan vara svårt att sluta helt med sådant och det får många att falla tillbaka i dåliga vanor då de efter ett tag ger upp.

krasch:

Tillåt dig istället att ha en dag då du får äta en viss mängd av något onyttigt som du tycker om.

Det är viktigt att du lär dig att se på mat som något njutbart och nödvändigt, inte som tröst eller "underhållning" när du har tråkigt.

krasch:

Låt viktnedgången ta lite tid. Det är nyttigast för din kropp och blir lättare att hålla.

Jaha okej! tack så jätte mycket för att du tog dig tid att svara!

Någon sport vill ja inte börja på..
Men har slutat äta chips/godis/ dricka dricka och sådant nu för någon vecka sen.
Och jag ska börja cykla eller jobba/springa varje dag alltså ska variera, och det borde ju visa någonting på våågen?

och att jag ska börja äta mindre och inte kasta i mig maten för jag blir fort hungrig efter bara en-2 timmar ..


   
SvaraCitera

PallarInte:

jaha okej tack så mkt! 🙂

Ja, jag äter själv väldigt slarvigt så vet inte mycket själv, tyvärr. Lycka till iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chips:

Ja, jag äter själv väldigt slarvigt så vet inte mycket själv, tyvärr. Lycka till iaf.

hehe okej, tack! 🙂


   
SvaraCitera

PallarInte:

Och jag ska börja cykla eller jobba/springa varje dag alltså ska variera, och det borde ju visa någonting på våågen?

Förmodligen.
Var beredd på att kroppen ibland inte reagerar som man hoppas. Ge inte upp men gå heller inte överstyr i sådana fall.

PallarInte:

och att jag ska börja äta mindre och inte kasta i mig maten för jag blir fort hungrig efter bara en-2 timmar ..

Vad jag hört är det bra att äta något ungefär var tredje timme(förutom när du sover då) för att hålla magen och förbränningen på en bra nivå.
Se till att dricka ett glas vatten innan du börjar äta så att hungern inte är glupande. Det blir lätt att man kastar i sig utan att tänka då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krasch:

Förmodligen.
Var beredd på att kroppen ibland inte reagerar som man hoppas. Ge inte upp men gå heller inte överstyr i sådana fall.

åh okej :/ , känns som att jag aldrig kommer gå ner.. 🙁

krasch:

Vad jag hört är det bra att äta något ungefär var tredje timme(förutom när du sover då) för att hålla magen och förbränningen på en bra nivå.
Se till att dricka ett glas vatten innan du börjar äta så att hungern inte är glupande. Det blir lätt att man kastar i sig utan att tänka då.

har också hört det men svårt de när man går i skolan.. :/
jaha okej får börja dricka vatten innan då 🙂


   
SvaraCitera

PallarInte:

Detta innebär att du har viktklassen Övervikt och för att komma ner på normalvikt behöver du gå ner 5,1 kg.

Fett /care på det 😛
Min BMI är 30+ ;D

Har iaf slutat äta godis och sötsaker och slutat dricka läsk och med lite träning och mycket gå/promenader så har jag gått ner ca 2kg nu på en vecka och det är redan väldigt stor förändring 😛

så om du äter sådant, försök sluta och gå gå gå gå! 🙂


   
SvaraCitera

dieta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Fett /care på det 😛
Min BMI är 30+ ;D

Har iaf slutat äta godis och sötsaker och slutat dricka läsk och med lite träning och mycket gå/promenader så har jag gått ner ca 2kg nu på en vecka och det är redan väldigt stor förändring 😛

så om du äter sådant, försök sluta och gå gå gå gå! 🙂

ojoj. Svara på medelandet 🙂

BadAssLezbo:

dieta

för jobbigt


   
SvaraCitera

PallarInte:

för jobbigt

brukade göra d hela tin


   
SvaraCitera

lr förresten dieta int, känns som om ja kommr få dig att utveckla anorexia


   
SvaraCitera

PallarInte:

åh okej :/ , känns som att jag aldrig kommer gå ner.. 🙁

Jodå. Ge inte upp bara.
Och glöm inte att det viktigaste är att du mår bra.

PallarInte:

har också hört det men svårt de när man går i skolan.. :/
jaha okej får börja dricka vatten innan då 🙂

Små mellanmål är lösningen.
Frukt eller liknande.


   
SvaraCitera

Skit i att kolla siffrorna på vågen, kolla resultat i spegeln istället. Jag har själv BMI 27,3 (skulle behöva gå ner 6 kg enligt sidan) men är inte alls överviktig/tjock (bara ovanligt mycket muskler)

Så fastna inte i det där siffertänket! Ät och må bra, träna för att det är kul [smile]


   
SvaraCitera