Aviseringar
Rensa alla

Ge upp?


Ämnesstartare

Hur gör man för att inte totalt ge upp allting. Vad är meningen med att leva om allt känns så fruktansvärt dåligt.

lika bra att avsluta det tidigare?

Låter sjukt men blir nästan glad när jag tänker på självmord. en väg ut ett slut på all ångest som äter upp mig inuti.

Har glömt hur lycka känns...

fan också


   
Citera

Var lite sjmordsbenägen idag, hade pms.
Det går över, är superglad nu(!) & struntar i allt som går fel & alla som är taskiga! :D!

*kramar* 😀


   
SvaraCitera

theyo:

lika bra att avsluta det tidigare?

Vad som fick mig igenom min tid av allt det där var ren nyfikenhet. Om allt är skit, så kan det bara bli bättre. Om man avslutar allt för tidigt, får man ju inte se vad som händer näst. Tillslut var tiden förbi. Mörkret försvann och ersattes av ljus. [smile]


   
SvaraCitera

Fast det är ju inte sant, att om allt redan är skit så blir saker bara bättre. Saker kan bli värre också.


   
SvaraCitera

jag går IB. funderar på att ta självmord varje dag. När man kommer hem vid sextiden och man måste göra läxor i två timmar, sedan måste man lägga sig tidigt för man ska stiga upp vid 5 på morgonen. [cry]
no lifer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjälper det om jag säger att det blir ÄNNU värre när du dött? Håll fast vid glatta livet vid den plågan du har nu istället.


   
SvaraCitera

för ett halvår sen tyckte jag att livet var totalt meningslöst och hade självmordstankar och ångest i princip dagligen, nu ett halvår senare mår jag bättre än någonsin.


   
SvaraCitera

börja prata med psyk istället. Ett alternativ kommer du troligtvis alltid tycka att det är. Men gör då allt du kan innan du tar det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En sak som är bra med att inte ha någonting är att man just inte har någonting att förlora. [y] Det kan kännas pissigt och det är det säkert också. Men när du har tagit dig ur skiten är du starkare än någonsin. Använd nu din till då du är oberoende av allt och alla till att göra något produktivt! Exempel på saker du kan göra nu, som du annars inte kan: Bli extremt litterärt bevandrad, investera dina pengar i oetiska företag, bli expert inom ett område eller bli hunk! Det finns tusen saker att göra, du väljer.


   
SvaraCitera

Pulsation:

investera dina pengar i oetiska företag

...?[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

...?

Hell yeah! Gör du det annars blir du karaktäriserad som ett svin, men nu kan du tycka synd om dig själv och exploatera typ afrikas oljeresurser eller något i den stilen [party]

Ett ypperligt tillfälle om du frågar mig.


   
SvaraCitera