Aviseringar
Rensa alla

general mörknäs vs general mediakatt


Ämnesstartare

usa, ledda av general mediakatt, närmar sig den tyska westwall (av hedningarna felaktigt kallad siegfriedlinjen), i ett desperat försök att stoppa den tyska krigsmaskinen (ledd av general mörknäs) från världsherravälde. den 30:e infanteridivisionen och den andra pansardivisionen går nu, efter dagar av fegt artilleribombande från säkert avstånd, in för att försöka ta över de tyska ställningarna och således få säker lejd in i på det tusenåriga rikets heliga mark, med berlin i sikte.

mediakatts styrkor kommer in från ena hållet:

Image

mörknäs ariska krigare försvarar från det andra:

Image

det som general mediakatt förväntas uppnå är att ta över de tre bunkrarna i området, och general mörknäs förväntas försvara dessa till sista man:

Image
Image
Image

slagfältet är uppställt för en episk strid, som kommer minnas i många generationer. kännare av strategispel hävdar att det är snudd på omöjligt för tyskarna att vinna denna strid, men general mörknäs misstycker. med führern i blicken och sina ariska förfäder i sinnet så tänker han försvara fosterlandet. till sista man, och till varje pris. de amerikanska hundarna ska slås ner, de ska förintas, och det tusenåriga riket skall segra.

Image

vi kommer rapportera med jämnam mellanrum om hur det hela utvecklar sig, i takt med att vi dricker vårt vin och får allt sämre omdöme. ni är fria att ställa frågor och komma med ideologiska utsvängningar om denna episka strid, och minns att ni till varje pris måste välja er sida.


   
Citera

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tips från GeneralDold text: Snus

Till mörknäs: Dold text: Kör Blixtkriegtaktiken så är hon körd.

Till Mediakatt: Dold text: Släpp en atombomb så är han körd. alternativt, kör rysstyle, dvs dra dig bakåt och bränn allt som finns


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hell_man:

Till Mediakatt

Men jag försvarar ju inte, det är general mörknäs som ska försöka hålla sina bunkrar säkrade med de futtiga krigare som han har lyckats rota fram (typ tio pers och ett par tanks mot min massiva armé, jag kommer kunna svepa över spelbrädet innan första rundan är över). Kan inte göra annat än att hånskratta åt tredje rikets så kallat skräckinjagande trupper, är övertygad om att de kommer darra av skräck gömda bakom några träd i hopp om att inte bli upptäckta av mina vältränade elitsoldater och enorma pansarsektion. Ser redan hur det ensamma kompani som försvarar en utav bunkrarna ber en bön för sina ruttna liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min lojalitet är kluven


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hell_man:

Kör Blixtkriegtaktiken så är hon körd.

blitzkrieg är uteslutet, om du observerar mina försvarslinjer så får du en rätt tydlig hint om vilken strategi jag går in för.

Dold text: slaget om kursk borde ge en ledtråd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

Min lojalitet är kluven

Jag är mindre, sötare och har mer trupper. [cute]

Dold text: Okej, mörknäs är sötare. Men jag är också söt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

mer trupper.

General mediakatt!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hejar på den som är sötast


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

slaget om kursk borde ge en ledtråd.

slaget om kursk förlorade tyskland [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag väljer mediakatt idag! [blush] Bara för att ja alltid annars väljer mörknäs. [love][love][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ett ord till herr mediakatt är att den politiska makten växer fram ur gevärspipan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hell_man:

rysstyle

Brända jordens taktik heter det.

OnT: Första gradens järnkors kommer att utdelas till de stolta överlevnade soldaterna som försvarar Fürherns rike och de som flyr kommer användas i Dr. Mengeles experiment.

Goebbels sänder sina lyckönskningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Efter första spelrundan har general mediakatts trupper avancerat frammåt, haft ihjäl hälften av de trupper som bevakar bunkern som ligger närmast, och beräknar att överta dem inom de närmaste två spelrundorna. Bunker nummer två är inte långt borta, och de amerikanska krigshjältarna marscherar raskt frammåt.

Under tiden har det tyska packet åstadkommit ett par skråmor på en amerikansk stridsvagn, samt demolerat en tom transport. En förlust som förvisso inte innebär att de amerikanska styrkorna försvagats nämnvärt, men ändock något som kommer hållas i åtanke då hämndens timma är slagen.

Läget ser ljust ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fy fan:

Brända jordens taktik heter det.

Wisserbesser[tired]


   
SvaraCitera