Aviseringar
Rensa alla

general mörknäs vs general mediakatt


Ämnesstartare

läget ser mycket ljust ut, och fritz från bunker nummer två vill framföra en hälsning till de amerikanska dårar som ligger och gömmer sig i skogen och vill ha vår bunker. meddelandet lyder: kom och ta den!

moralen är på topp, och mina mannar törstar efter blod. de amerikanska hundarna har inte länge kvar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wow, ariska krigare, sånt blir jag våt av 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image
Image
Image
Image
Image

som ni kan se av bilderna så går det inte särskilt bra för pyjamasgeneral mediakatt. hennes tanks (vilket egentligen är det enda hon har att komma med) är inte i särskilt bra skick, vilket ni ser på markörerna som visar hur skadade de är (gula och röda), och många av hennes infanterister har fått stryka med under slaget redan. det är början av runda tre, och vi har beslutat oss för att ta en paus för pannkakor.

vad hon inte vet... ja, jag har en liten överraskning åt några av hennes infanterister den här rundan. OCH BAM, så blev tre av hennes squads pinned!

...okej, inte än, men det är jag som har initiativet den här rundan, så hon kan inte undkomma detta genom um-spionage. min mortar-enhet står väl gömd bakom mina försvarslinjer och är redo att orsaka död från ovan. jag har inte använt den än, och det verkar som om hon har glömt bort den. men vad är det man brukar säga? tätt packade soldater sparar granater! oj, ordvits.

mediakatt:

Under tiden har det tyska packet åstadkommit ett par skråmor på en amerikansk stridsvagn, samt demolerat en tom transport.

eh, hälften av dina tanks är skadade, och vad har du åstadkommit? tagit död på typ tre squads med infanterister, medans mina panzer iv-tanks åstadkommit död och förstörelse. en tank död hittills, långt fler nästa runda. hur många av mina tanks har du dödat, nu igen? och hur många bunkrar har du tagit? [rolleyes]

har för övrigt precis fått ett telegram från josef stalin, som visst har hört om våra bravader och överväger att erbjuda oss en förnyelse av molotov-ribbentrop-pakten. stora ord, men med tanke på vilken förödelse som mött de amerikanska hundarna vid westwall så... ja, man förstår honom nästan [rolleyes]

washington nästa, rasförrädare! [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

har för övrigt precis fått ett telegram från josef stalin, som visst har hört om våra bravader och överväger att erbjuda oss en förnyelse av molotov-ribbentrop-pakten.

jupp, kände att det kanske var dags att ge efter för det tredje rikets storhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trots general mörknäs krigsrapporter (som givetvis gått genom propagandaministeriet, inbilla er inget annat) så skiner solen fortfarande över de amerikanska trupperna, medan det tredje rikets supersoldater gömmer sig i och bakom skogen, väl medvetna om sitt uppenbara underläge. Trots skador på tanksen så finns det fortfarande lika många hela som tyskarnas, och fler som fortfarande fyller sin funktion väl. Offensiven har resulterat i vissa förluster, men som Proust en gång skrev; "Segern tillfaller den som uthärdar längst", och mina trupper är tålmodiga som få.

Återkommer med vidare information efter pannkakor och nästa runda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Återkommer med vidare information efter pannkakor och nästa runda.

Har gett dig mitt stöd, svik mig inte!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad heter spelet och vad kostar det? [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Trots general mörknäs krigsrapporter (som givetvis gått genom propagandaministeriet, inbilla er inget annat) så skiner solen fortfarande över de amerikanska trupperna, medan det tredje rikets supersoldater gömmer sig i och bakom skogen, väl medvetna om sitt uppenbara underläge.

det faktum att mina mannar sitter i gräset och tar det lugnt kanske antyder att din offensiv inte gör dem värst oroade? [rolleyes]

mediakatt:

Trots skador på tanksen så finns det fortfarande lika många hela som tyskarnas, och fler som fortfarande fyller sin funktion väl

"väl" är väl en smärre överdrift, vad har de gjort hittills? väldigt lite, skulle jag vilja hävda! utöver att ta stryk från mina ariska krigare, då. om det finns en sak dina tanks kan så är det att bli beskjutna! [party]

mediakatt:

som Proust en gång skrev; "Segern tillfaller den som uthärdar längst", och mina trupper är tålmodiga som få.

hur länge härdade frankrike ut på en skala? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur går striden? whos the last man/woman standing? inaktivitet i tråden på ett tag här nu, det bådar inte gott. Har ni förgjort varandra på samma gång?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lament:

Vad heter spelet och vad kostar det?

Tide of iron, kostar typ 900 spänn och är rätt kul om man inte tar evighetslånga scenarion.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Spelet avslutat. Dra era egna slutsatser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja mörknäs verkade onekligen glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lament:

Vad heter spelet och vad kostar det? [blush]

som sagt, tide of iron, kostar djävulskt mycket och expansioner kostar nästan lika mycket de, men grymt värt om man har tid att spela det och gillar strategi. det här är väl femte gången vi spelar det eller så, varav en aldrig blev avklarad pga alkohol/tidsbrist. vi spelar bara med grundspelet än så länge, funderar på att eventuellt köpa en expansion den här månaden om jag hittar det billigt på internet.

och, för att säga det rakt ut, jag vann! höll alla bunkrar i fem rundor (eller snarare, hon fick en av dem under runda fyra, men jag tog tillbaks den under runda fem), vilket är en major victory! vilket, med tanke på scenariot, är jävligt imponerande. hade aldrig klarat mig en runda till, dock, förmodligen inte ens med förstärkningarna (även om de onekligen hade varit välkomna).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HAHAHAHA!


   
SvaraCitera