Aviseringar
Rensa alla

Generationer


Ämnesstartare

Vi tänker oss att vi lever i en zombie - apokalyps. Men alla människor får inte vara tillsammans. Man har istället delat upp alla jordens människor efter generationer. Vilka tror ni skulle dö först/leva längst/klara sig bäst. Motivera gärna era svar i kommentarsfältet. Och vilken generation tillhör du?

Generationer kan varia lite i år efter land, region och så vidare. Men vi tar en ganska bra generationsbank som exempel. 

Svara gärna seriöst 🙂


   
Citera

Gen Z är ju så sjukt woke så hela generationen hade ju försvunnit direkt. 

Gamlingar skulle inte kunna försvara sig från zombies så de skulle också försvinna direkt.

De som skulle klara sig bäst är givetvis folk från 1965-85. Bra fysik och mentalitet. Vet förmodligen hur man hanterar vapen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PWr:
Gen Z är ju så sjukt woke så hela generationen hade ju försvunnit direkt. 

Gamlingar skulle inte kunna försvara sig från zombies så de skulle också försvinna direkt.

De som skulle klara sig bäst är givetvis folk från 1965-85. Bra fysik och mentalitet. Vet förmodligen hur man hanterar vapen. 

Vad betyder "woke" xD


   
SvaraCitera

Malonexd: Vad betyder "woke" xD

Jag menade att skriva "weak" men det blev woke av någon anledning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PWr:

Jag menade att skriva "weak" men det blev woke av någon anledning

Jo, kanske lite för unga att hantera sådana situationer


   
SvaraCitera

Millenials och gen Z hade klarat sig sämst då varken eller kan något praktiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maymay:
Millenials och gen Z hade klarat sig sämst då varken eller kan något praktiskt.

Millenials skulle dock nog ha klarat sig bättre än  gen z


   
SvaraCitera
Listus

Tycker synd om G.I generationen, jag menar antingen dör dem av åldern eller en zombie som biter dem i skinkan #metoo.

Tror mest på Gen YX combo deluxe, bra ålder, bra fysik och tillsammans jävligt taktiska. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Listus:
Tycker synd om G.I generationen, jag menar antingen dör dem av åldern eller en zombie som biter dem i skinkan #metoo.

Tror mest på Gen YX combo deluxe, bra ålder, bra fysik och tillsammans jävligt taktiska. 

Bra motivering. Men varför tror du att ganska många väljer Gen Z


   
SvaraCitera

Malonexd:

Millenials skulle dock nog ha klarat sig bättre än  gen z

Tvivlar jag på ärligt talat, de kan inte laga mat på Tide Pods och de vet inte DA WAE.


   
SvaraCitera
Listus

Malonexd:

Bra motivering. Men varför tror du att ganska många väljer Gen Z

För att många som svarar är födda inom Gen Z därför vill dem tro på sig själva. Dock inge fel i sig men troligen inte troligt i din fråga 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Listus:

För att många som svarar är födda inom Gen Z därför vill dem tro på sig själva. Dock inge fel i sig men troligen inte troligt i din fråga 🙂

Jepp det är ju typ bara barn i den generationen 


   
SvaraCitera

Jag skulle tro att folk som är födda 1980-2000 skulle klara sig okej men de/vi behöver vägledning. Därav tror jag att vi ungdomar behöver vägledning av lite äldre men svårt att säga.

De som är födda 1900-1945 är nog helt körda, dels så dör de ut nu och de som lever har nog inte så lång tid kvar att leva. Hade det dessutom varit en zombieapokalyps hade de definitivt blivit slaktade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trevlig-Snubbe:
Jag skulle tro att folk som är födda 1980-2000 skulle klara sig okej men de/vi behöver vägledning. Därav tror jag att vi ungdomar behöver vägledning av lite äldre men svårt att säga.

De som är födda 1900-1945 är nog helt körda, dels så dör de ut nu och de som lever har nog inte så lång tid kvar att leva. Hade det dessutom varit en zombieapokalyps hade de definitivt blivit slaktade.

Tror att gamlingarna skulle dö ut först sedan människor födda från 2000 - TBD. Bäst skulle nog personer födda 1965 - 1980 klara sig


   
SvaraCitera

Malonexd:

Tror att gamlingarna skulle dö ut först sedan människor födda från 2000 - TBD. Bäst skulle nog personer födda 1965 - 1980 klara sig

TBD? Ja alltså många som är födda 2000 hade nog dött rätt snabbt, inte alla men många.


   
SvaraCitera