Aviseringar
Rensa alla

Genetik


Ämnesstartare

Är vit päls hos möss recessivt eller dominant? Det borde ju vara recessivt, tycker jag, men mössen på min skola förvirrar mig.

Och säg inte "gör dina läxor själv[no-no]", för det gör jag redan! Jag ber bara om lite hjälp[blush]

Jag har försökt att googla men jag hittar inget/är dålig på att googla/blir arg på google och mössen.[cute]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Imoon:

Är vit päls hos möss recessivt eller dominant? Det borde ju vara recessivt, tycker jag, men mössen på min skola förvirrar mig

kan vara intermediär nerärvning, kromosomkorsningar eller kopplade anlag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

kan vara intermediär nerärvning, kromosomkorsningar eller kopplade anlag

Visste att du skulle svara[bigsmile], men inte att du skulle göra mig förvirrad 🙁

Haha, jag gillar inte at tjag måste göra en labbrapport på ett projekt jag inte ens fått chansen att vara delaktig i :s
Dessutom har någon snott massa musungar så inget är säkert 🙁

Men.. åh. Nu gör du mig förvirrad[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

Men.. åh. Nu gör du mig förvirrad

ajdå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

ajdå

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

[sad]

hur mkt biologi haru läst?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vit päls är recessivt har jag för mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

hur mkt biologi haru läst?

Biologi A och B, samt Mikrobiologi och genetik som jag läser nu... Mina favoritämnen men just nu är jag trött och sur så jag förvirrar mig själv hela tiden.. Trodde jag hade det ett tag men det hade jag visst inte.

EyeForAnEye:

Vit päls är recessivt har jag för mig.

Ja, det borde ju vara det, ett anlag som är en fördel är ju oftast dominant och albinism är ju knappast en fördel... Så, jag tänker anta att det är recessivt och att agouti är dominant så blire finfint.[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

Biologi A och B

då borde du veta vrf det blir så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

då borde du veta vrf det blir så

Men tyst du[sad]

Fast jag har läst det på nå alternativt sätt... Det har aldrig stått på schemat men i och med att vi läst en massa andra ämnen så har vi automatiskt fått biologi a och b på köpet :s
Fast jag vette fan hur det fungerar utanför spångas flummiga portar..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

då borde du veta vrf det blir så

Tycker du borde veta om vit resp. agouti päls är dominant eller recessivt, och att du borde berätta för mig. Bara för att du är så snäll!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

Dessutom har någon snott massa musungar

förlåt. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

förlåt.

Men. åh. haha. åh.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

Tycker du borde veta om vit resp. agouti päls är dominant eller recessivt, och att du borde berätta för mig. Bara för att du är så snäll!

recessiv, dock måste du räkna med kopplade anlag och kromosomkorsningar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

recessiv

Vitt då eller? Eller båda?
Och vi behöver inte göra mer än att anta :p (pga att folk förstört försöket samt att vi elever aldrig ens fått se mössen eller diskuterat om dem xD)


   
SvaraCitera