Aviseringar
Rensa alla

Genmanipulerad mat.


Ämnesstartare

Håller på lite i skolan om genmanipulerad mat. Skulle behöva få fram BRA saker om genmanipulerad mat och argument då vi ska argumentera om det och jag fick vara positiv till det hela. Så...

Varför är genmanipulerad mat bra?

Tack!


   
Citera

är den


   
SvaraCitera

Om du håller på med det vet du väl mer än oss lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bra - Det blir billigt, vilket är det enda viktiga enligt liberalismen. Liberalerna blir alltså glada av GMO-mat. [party]

Dåligt - Allt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Om du håller på med det vet du väl mer än oss lol

Vi har precis börjat med det och det står inte mycket positivt om det på internet. Så det är ganska svårt.

Sen tänkte jag också om här kanske fanns någon som hållit på med det innan.


   
SvaraCitera

Froosh:

Sen tänkte jag också om här kanske fanns någon som hållit på med det innan.

DET ÄR OVANLIGT ATT SEXTONÅRINGAR GENMANIPULERAR SIN MAT OK! [mad]
Speciellt när de inte vet ett dugg om det :c


   
SvaraCitera

Finns en genmanipulerad gris som har fått ett speciellt enzym tillsatt i saliven som gör att den bryter ner fosfor. Det i sin tur minskar på växthuseffekten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

DET ÄR OVANLIGT ATT SEXTONÅRINGAR GENMANIPULERAR SIN MAT OK! [mad]

Hahaha, det visste jag inte, nejnej! Menade inte alls typ projektarbete eller liknande. Jag menade ju om någon hade utfört genmanipulation. Jaja!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sök på "golden rice" ... E genmanipulerat och sägs kunna rädda fattiga och minska döds siffrorna pga svält.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Finns en genmanipulerad gris som har fått ett speciellt enzym tillsatt i saliven som gör att den bryter ner fosfor. Det i sin tur minskar på växthuseffekten.

Yäy, vi använder djuren som verktyg och nöjer oss med att behandla symptomen istället för att ta hand om problemen! [party]


   
SvaraCitera

ger bra skörd[confused]


   
SvaraCitera

God Konsument:

Yäy, vi använder djuren som verktyg och nöjer oss med att behandla symptomen istället för att ta hand om problemen!

Det är ett steg i rätt riktning iaf, iom att det föds upp massor av grisar som bidrar till växthuseffekten. Och som sagt, i exemplet jag nämnde, allt det gör är att tillsätta ett enzym som bryter ner fosfor som minskar på gaser och övergödning av marker [rolleyes]

Men jag är säker på att du kommer att argumentera om mäniskans ondska/whatever ändå så go ahed, this is your moment:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Men jag är säker på att du kommer att argumentera om mäniskans ondska/whatever ändå så go ahed, this is your moment:

Nä, orkar inte diskutera med nån som vill hålla diskussionen på den här nivån. [bigsmile] Ha det så kul i din lilla värld.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera