Aviseringar
Rensa alla

Genus vs Kön


Ämnesstartare

Här kommer jag tillbaka efter att ha lagt min frustration på något nyttigt och någorlunda beredd att ta mig an de verbaliserade fekalierna i Um-awards-resultatråden och upptäcker då att man (Knarko) har låst den. Således kan den som vill fortsätta diskussionen här, tänkte i alla fall jag.


   
Citera
Ämnesstartare

Nachac:

man (Knarko)

Ja jag är en man.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Isola:

Oj. Har nog aldrig sett dig ta i så!

qazedctgb:

men lilla gubben vetenskap bygger på att bevisa saker empiriskt...

Nej, när man med någon sorts halvtaskig ursäkt till svenska avfärdar en hel vetenskapsgren (dessutom den jag ägnat sisodär ett och ett halvt år åt) och dessutom uttrycker sig felaktigt om hur dagens vetenskap går till och till på köpet patroniserar mig, då blir jag långt ifrån glad. Allt detta som varande moderator och därmed innehavare av något sorts representationsansvar.

Även samhällsvetenskap bygger på forskning och alla forskning följer Poppers modell, alltså falsifiering, inte verifikation.

Sedan är jag väldigt nyfiken på hur du interagerar homosexualitet i din ack så biologistiska och evolutionära världssyn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Allt detta som varande moderator och därmed innehavare av något sorts representationsansvar.

Vad menar du med detta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Vad menar du med detta?

Jag tycker att en moderator har större ansvar för innehållet i sina inlägg än gemene användare eftersom ni på sätt och vis är offentliga personer och de som "styr." Det är viktigt att man har förtroende för er.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Jag tycker att en moderator har större ansvar för innehållet i sina inlägg än gemene användare eftersom ni på sätt och vis är offentliga personer och de som "styr." Det är viktigt att man har förtroende för er.

Fast om man har olika åsikter och tankar om något så måste vi väl knappast representera en neutralare syn (som jag uppfattar dig nu)?

Vårt "jobb" är inte att veta allt om allt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Fast om man har olika åsikter och tankar om något så måste vi väl knappast representera en neutralare syn (som jag uppfattar dig nu)?

Att avfärda en hel vetenskaplig gren känns lite tveksamt, men det var mer patroniserandet jag tänkte på.

Detta var emellertid inte det jag tänkt att tråden skulle handla om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Att avfärda en hel vetenskaplig gren känns lite tveksamt, men det var mer patroniserandet jag tänkte på.

Alla är inte lika upplysta som du.

Nachac:

Detta var emellertid inte det jag tänkt att tråden skulle handla om.

Då får ni barn leka vidare och låta den vara vad det är tänkt att vara.


   
SvaraCitera

Problemet med föregående tråd var som sagt att ni gick omvarandra, med flera mils avstånd. Ena halvan av diskussionens deltagare pratade om biologiska skillnader, medan andra halvan pratade om könsroller och normer. Helt olika saker, vilket jag tror att de flesta håller med om.

De av er som diskuterade utifrån ett biologiskt perspektiv antog nånstans att de andra förnekade alla skillnader det finns könen emellan, vilket det såvitt jag vet är ganska få som tror idag.

Den halvan av debatten som diskuterade utifrån ett genus och norm-perspektiv antog att de som pratade om biologiska skillnader också anser att män respektive kvinnor bör bete sig och handla på ett visst sätt i vardagen, dvs anamma nedbrytande och diskriminerande könsroller och frånta individen dess rätt att välja vad han eller hon vill tänka, göra eller bli.

Det var extremt frustrerande att följa diskussionen då ni allihop antog saker om varandra som inte stämde och lät diskussionen spinna iväg. Mina ögon gick för fan i kors [mad]

Edit: Om det visar sig att vissa av diskussionsdeltagarna innehar åsikter som stämmer med ovanstående antaganden får jag väl be om ursäkt och erkänna att jag inte orkade läsa alla inlägg pga sprängdes. Till större delen stämmer det dock.


   
SvaraCitera
Tyrael

Knarko:

Ja jag är en man.

Han skrev dock inte en man, han skrev man, vilket syftade på någon.

Nachac:

Här kommer jag tillbaka efter att ha lagt min frustration på något nyttigt och någorlunda beredd att ta mig an de verbaliserade fekalierna i Um-awards-resultatråden och upptäcker då att man (Knarko) har låst den.

Tyvärr är jag inte förvånad, moderatorer här (de flesta iallafall) har absolut noll erfarenhet av internet forum (och tror gärna att detta snarare är en sandlåda), även om de gärna skyltar om att de är "människor precis som normala användare" precis som att de inte har ansvar att upprätthålla stämningen på forumet.

Väntar på dagen då moderatorer här inte delar åsikt med fjortistjejer som skickar naket och slutar stänga trådar med faktiskt diskussionsmaterial. Istället hålls bortom idiotiska trådar levande och diverse namngivande i riktiga diskussionstrådar är helt OK.


   
SvaraCitera

Knarko:

Vad menar du med detta?

han tyckte inte jag skulle skriva lilla gubben åt honom.

Nachac:

Sedan är jag väldigt nyfiken på hur du interagerar homosexualitet i din ack så biologistiska och evolutionära världssyn.

vi är en frukt av evolutionen varese du vill eller inte. och

Nachac:

Även samhällsvetenskap bygger på forskning och alla forskning följer Poppers modell, alltså falsifiering, inte verifikation.

fast men måsste ändo bygga på empiri och inte bara vad man tycker är logiskt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men VARFÖR låsre ni allt som är kul det är ni fuckers som DÖDAR UM


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

?

vareför knarko varför


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

vareför knarko varför

Håll dig till ämnet [party]

Dold text: OT som gick lite överstyr och någon (nachac) som inte ens ville diskutera vidare. Nu lever denna tråden i alla fall så du kommer få ha det roligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

OT som gick lite överstyr och någon (nachac) som inte ens ville diskutera vidare.

varför får den inte leva och vara ot, varför ska den låsas och dö för det, jag förstår inte varför ni gör som ni gör 🙁


   
SvaraCitera