Forumet - Geocaching: Loggboken!

Geocaching: Loggboken!

12879 2 50
Geocaching. Pokemon go. Turf. Orientering. Det är här vår loggbok för Geocaching!

Några viktiga ord jag lärt mig:
DNF = did not find.
Mugglare = Mugglare (från harry potter tror jag)
TFTC = thanks for the cache! (obv)
Team = Lagsport.

Läs beskrivningen och glöm inte skriv i Loggboken. Ta med egen penna!
Foto är inte alltid tillåtet om man inte har skrivit sitt namn och datum i den lilla boken men nu är det här inte appen som tur är.

Jag orkar inte förklara allt men det viktigaste är att inte bli sedd av mugglare. Varför?

1. Det var en mugglare som hade sagt att det fanns en parkering längre bort från geocachen. 

2. I en park var det en mugglare som satt på en bänk.

Då fick mugglaren höra för första gången om Geocaching eftersom den satt på burken.

Vad är dina äventyr? 
Har du något team? 
Kommer du börja med geocaching? 
Kommer du berätta det för din idrottslärare?
Senast ändrad 10 May 2020, 11:59 av Ruttenfisk

widediaper: hur många har du hittat, vad använder du för app?
20200507_222804.jpg

Två men letat efter tio.
hittade sporten på instagram för en vecka sedan och idag har jag gjort en lista på vilka jag ska ta som bara är tjugo minuter hemifrån med bil. De roliga.  

c:geo undrar jag vad det är men det är så mycket information så jag blir typ stressad av de. Allt om appar är tråkigt. 
En dag i taget. Helt förvirrad vad man får och inte får. 

Spana också in:

datum: 4 maj 

Jag klättrade upp på en ställning nära motorvägen men burken med såpbubblor var inte där och jag som älskar såpbubblor. Det var såklart inga såpbubblor i utan en bok. Loggade: DNF
och skrev ett meddelande till ägaren.
Ingen mugglare fick syn på mig.

Gick med cykeln till brandstationen, förstod inte om det var brandmännen som hade satt ut en och i så fall hade jag kunnat fråga om hjälp men det var några barn som hade hittat en röd liten sak för två dagar sedan. Brandmännen måste ha valt den röda färgen på burken med omtanke. Loggade ingenting. 

Cyklade i full fart till ett ödehus.
Vill inte säga ledtråden men den var inne i ödehuset.  Jag fick absolut inte gå in i huset för att leta hade mina föräldrar sagt men vill hemskt gärna vara där den dagen då taket rasar. Tänkte inte på lämna en logg.
IMG_20200504_165709_385.jpg
datum: 5 maj

Hittade en geocache idag.
Lärde de hemma lite historia om ödehuset och idag fick jag lära mig hur det kändes och ta en geocache.

Tog bilen några meter och blev dumpad i skogen. Min prick på kartan hängde inte med så jag fick gå snabbare och sedan fick jag lita på mig själv. Vet inte om ägaren till geocachen hade lutat stockarna mot skrevan och jag undrar om ägaren vet vilka mugglarna är för jag tror en av de känner igen mig nu.

Planerat kvällen innan vad jag ville måla.
Ninjor målade jag på skolbänkarna så ninjor blev det. Gömde mig bakom en stubbe när jag hörde röster. En myra klättrade upp på ritblocket. Mätte avståndet mellan pinnen och ritblocket. Min mor undrade om jag var kvar i skogen. 

Fråga:
Hur många glada och sura gubbar kan det få plats på kartan innan det blir för rörigt?

IMG_20200511_210713_951.jpg
IMG_20200505_165915_002.jpg
22 maj

Hittade en öde by med trädgårdar som blommade. Knackade inte på dörren.  Inget badrum. På golvet i köket såg jag en bit av loggremsan. Sista bullen var namnet på denna. 

Glömde sedan min kokbok så jag fick springa tillbaks och hämta den. Besökte de andra husen som brunnit och där var gästerna. Flugor...

Pappa berättade lite historia för mig. Han hittade den andra geocachen. 
Det var en skördetröska. Där var det koloni trädgårdar och ridbackar.
En kyrkogård och ett till natur reservat. En kvart hemifrån med bil!

Sedan såg vi en hare. 

Letade efter en tredje nära hamnen. Letade på alla ställen utom ett.
(cyklarna)

Utanför mataffären fanns det två till men de letade jag inte efter.

Sova över i en båt eller i ett spökhus?
Jag väljer husbilen!
IMG_20200521_221426_341.jpg