Aviseringar
Rensa alla

Geocaching: Loggboken!


Ämnesstartare

27 Maj 

Ingen grotta idag igen.
Jag tyckte det såg ut som en grotta.
Det var bara en håla. Det andra en skreva. Det var inte 11,6 km. Det var bara någon som hade gått runt sjöarna. Kom aldrig till paintball banan. Om det hade vart någon där hade jag hoppats på att bli träffad efter jag vart i grottan. 

Det hängde plast i träden.
För enkelt.

Slangar från stallet till sjön så hästarna kunde få vatten. Kärret.  

Hittade en vandrings stav men den satt fast i marken. Det ska finnas en till geocache efter grottan. Inte lika viktig.

Letade mer.
Då var jag tvungen att gå under elstängsel och bildörren kunde jag inte öppna mitt på motorvägen. Varför göra det så besvärligt och gå på åkrar?

Dessutom var ledtråden bakom så jag trodde ju att det var nära motorvägen kanske vid en stolpe men det var bakom åkern eller så var det vid nästa krön.
Farlig. DNF. 

In: Hello Kitty  
Ut: Ingenting 

Det var bara jag som gick in i grottan och det blev en film på det. 

20200528_223703.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idag hittade jag ett hotell som jag ska checka in mig på. Inte idag men i veckan. Måste stänga det ordentligt då det är en geocache. Travelbug! 

Det blev panik på morgonen. Kom fem minuter innan besöket med läkaren. Om några månader ska vi prata mer om geocaching.

Vi var lite trötta på geocaching efter bergsklättringen så vi sov middag för att sedan åka till ett trädgårdscafe!
 
Hängmattan hittade jag inte.  
Vi fikade i ett lusthus med fågelskit på bordet. Vi köpte sirap till pannkakorna hemma. Inte god. 

Vi såg en jätte stor råtta på gräsmattan och då gick vi.

Jag fick se ett hus som ska rivas.
Det bryr jag mig inte om, det jag gjorde där var geocaching.

Jag blev nästan lite kär i en idag. Hunden var ganska så söt men inte så söt som hussen.

Jag gick in i bilen och loggade men skrev aldrig vad jag gjorde med geocachen efter det. Beskrivningar är super viktiga.

Nu ska jag vila en dag innan det blir tre på raken. Jag ser inte fram emot att gå i en åker. Mustaschen ska jag ta och små troll som väntar på mig. Men trollen tillhör inte geocachingen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det var ett geocache event idag utanför nordstan men på en ölkrog. Gubbar Skeptisk


   
SvaraCitera
Hur
 Hur

Blev introducerad till det av min pojkvän. Ett bra sätt att lära känna städer. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur:
Blev introducerad till det av min pojkvän. Ett bra sätt att lära känna städer. 

Äntligen någon mer som är lika tokig som mig Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har fått meddelande av en cache ägare som hjälpte mig och leta under bryggan där vi har båten för cache ägaren var uttråkad. Träffat min första geocachare  och han var snygg men hittade inte hans instagram och vi pratade inte så mycket vilket var synd för det fanns gott om tid och det var ett kompisgäng. Hoppas de tittade efter mitt namn i loggboken efteråt. 

Annars har jag träffat mugglare som antingen har gnällt på oss för att vi tar deras sittplatser eller vart snälla och hjälpt till.  Flera grottor har jag besökt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imorgon ska jag till ett ödehus eller sommarhus som det heter, mitt fjärde eller femte nu tror jag och några mer i landvetter och två som jag missade vid öströ fårfarm Hjärta


   
SvaraCitera

SkeletonGirl:

Fusk. Visste inte alls det var så populärt i skolan. Det räddade min vardag och hälsa!

alltså det är inte populärt, mer än ett sätt för lärare att skicka ut oss utan att göra ett jobb


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Glad nyhet, arrangör i gofriendly och nu finns det även en discord för och hjälpa varandra med mystar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Screenshot_20210916-231426_Samsung%20Int

Namnet på den nya gömman heter Honey and clover. Grattis till alla nya cache ägare. Mig då. Det känns lite som brevvänner Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ordlista: 
ammo 
behållare 
bison 
container 
gömma 
korköppnare 
label 
lock and lock 
matlåda 
patch  
pet 
regular 
rollerskaft 
skruvmejsel  
stashnote 
tång 
uv 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Screenshot_20210917-191326_Instagram.jpg

Screenshot_20210917-191522_Instagram.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Screenshot_20210917-191618_Instagram.jpg

Screenshot_20210917-191551_Instagram.jpg

Hatar gummilock Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Screenshot_20210917-191442_Instagram.jpg

Screenshot_20210917-191310_Instagram.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

received_4725152907500352.jpeg


   
SvaraCitera