Aviseringar
Rensa alla

Ger du ditt stöd till utförandet av kastrering på individer som blivit dömda för sexuella övergrepp emot barn, alltså så kall


Zapetta:

Nötter till människor må jag säga.

Värst vad tuff man får vara då [wink] Gillar för övrigt den kovändning du gjort attitydsmässigt, passar verkligen dig.


   
SvaraCitera

D3wnis:

De flesta förstod vad jag menade på något konstigt sätt.

Nu försöker du ju bara måla upp honom som dum i huvudet när det helt enkelt var du som inte fattade skillnaden på pedofiler och pedofiler.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Gillar för övrigt den kovändning du gjort attitydsmässigt, passar verkligen dig.

Hur menar du? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Nu försöker du ju bara måla upp honom som dum i huvudet när det helt enkelt var du som inte fattade skillnaden på pedofiler och pedofiler.

Tycker han lyckades med det rätt bra själv.

Men jag antog att folk skulle koppla "dömd pedofil" till någon som förgripit sig på barn.

Vilket de allra flesta förstod. Sedan fanns det några få, som av ren slump har något emot mig sedan tidigare, inte förstod.

Så antingen är de som sedan tidigare har något emot mig ovanligt korkade. Eller så valde de att agera extra dumma och peka ut petitesser för att det var jag som skapade tråden.

Konstigt det där.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Gillar för övrigt den kovändning du gjort attitydsmässigt, passar verkligen dig.

Var det där verkligen nödvändigt? Känns lite småaktigt.

Zapetta:

Tycker det är ännu hemskar utav dom att begå sexuella övergrepp på barn. Då förtjänar de det.

Men det kan man säga om våldtäktsmän också, detta är ju främst för att skydda barn. Som straff är det dåligt. Egentligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Som straff är det dåligt. Egentligen.

Självfallet.

Personligen är jag rent generellt emot bestraffning vad gäller rättsväsendet. Föredrar rehabilitering.


   
SvaraCitera

isola:

Men det kan man säga om våldtäktsmän också, detta är ju främst för att skydda barn. Som straff är det dåligt. Egentligen.

Finns väl egentligen inte så mycket annat man kan göra. Fängelsestraff kommer inte förbättra ett skit. Vård fungerar inte heller i och med att det skulle vara som att försöka vårda en homosexuell eller hetero för sin sexuella läggning.


   
SvaraCitera

Zapetta:

Vård fungerar inte heller i och med att det skulle vara som att försöka vårda en homosexuell eller hetero för sin sexuella läggning.

Funderade på det där idag faktiskt, under en koppelpromenad med Stella. (av alla tillfällen) Om det verkligen är en läggning eller inte. Jag frågade en psykiatriker om det en gång och hon sa att det var en störning och inte en läggning få de kunde föredra barn av det ena eller det andra könet samt ofta upplevt övergrepp i sin egen barndom och därför felkopplat bilden av barn. Vet inte vad jag ska tro, för det finns ju peddos som gillar båda könen.
Vård kan ju sen ge dem verktyg att ta till för att stå emot sina lustar, även om de inte stänger av dem.


   
SvaraCitera

D3wnis:

Vilket de allra flesta förstod. Sedan fanns det några få, som av ren slump har något emot mig sedan tidigare, inte förstod.

Att bli dömd för "pedofili" finns inte, därför är det ganska normalt att folk magiskt inte fattar vad fan du syftar på.

isola:

Var det där verkligen nödvändigt? Känns lite småaktigt.

Jag tycker det är roligt att gå ifrån att vara ganska neutral och tillbakalutad till att anse alla andra vara dumma i huvudet och helt plötsligt börja propagera för ens pojkväns åsikter både här och där.

Fast vad vet jag, egen förmåga att tänka och egen personlighet kanske är överskattad [shake]


   
SvaraCitera

D3wnis:

Sedan fanns det några få, som av ren slump har något emot mig sedan tidigare, inte förstod.

kan det inte vara så att du uppvisar något mönster i din ignorans, som vissa råkar ha stora problem med?

D3wnis:

petitesser

som om det var det enda jag skrev...


   
SvaraCitera

Zapetta:

Vård fungerar inte heller i och med att det skulle vara som att försöka vårda en homosexuell eller hetero för sin sexuella läggning.

syftet med vården torde inte vara att förändra deras sexuella läggning (eller vad man vill kalla det) utan att göra dem mindre våldsbenägna.


   
SvaraCitera

D3wnis:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

åtminstånde om de är återfallsförbrytare eller så. tycker inte att en gubbes rätt att kunna runka är värt att flera barn blir traumatiserade för livet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Att bli dömd för "pedofili" finns inte, därför är det ganska normalt att folk magiskt inte fattar vad fan du syftar på.

"Folk" nu talar du som om det vore en majoritet när det i själva verket är en minoritet.

Brk g:

kan det inte vara så att du uppvisar något mönster i din ignorans, som vissa råkar ha stora problem med?

Jo det är ganska tydligt att vissa lägre individer känner sig hotade. [cool]


   
SvaraCitera

isola:

Vård kan ju sen ge dem verktyg att ta till för att stå emot sina lustar, även om de inte stänger av dem.

Aaah. Mjo faktiskt. Håller nog med den där psykiatrikern faktiskt. Har själv varit kluven kring detta. Är ganska nyligen jag började tänka som så att det är en läggning istället för en störning.

Tycker det verkar mer logiskt att det skulle vara en störning i och med att jag hört och säkert läst någonstans, att om man själv blivit utsatt för sexuella övergrepp så ökar det risken för att man själv gör något liknande.

Bara för att man är bisexuell gör inte det så att ens barn blir det. Samma sak borde ju då gälla pedofiler men det verkar det ju inte göra. = det är ingen sexuell läggning. Om det nu skulle stämma.


   
SvaraCitera

Brk g:

syftet med vården torde inte vara att förändra deras sexuella läggning (eller vad man vill kalla det) utan att göra dem mindre våldsbenägna.

Fast ser de att det dom gör är fel? Alltså övergreppen?


   
SvaraCitera