Aviseringar
Rensa alla

Getingstick hjälp


Ämnesstartare

en geting stickte mig i vänstertummen för en kvart sen nu är den dubbelt så stor och helt röd o kan ej röra den. gör SVINONTTTTTTTT!!

är det normalt att de blir så alltså sticks som fan o tummen e dubbelt så stor??? vad ska jag göra har använt salvor mm men hjälper ej???????? [cry][cry][cry]


   
Citera
Åtta

Getingstick gör ont, ja. Jag brukar lägga en alvedon-brustablett på och sedan ha några droppar vatten mellan tummen och tabletten. Det brukar bedöva rätt bra.


   
SvaraCitera

gå ut och lifta[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Getingstick gör ont, ja. Jag brukar lägga en alvedon-brustablett på och sedan ha några droppar vatten mellan tummen och tabletten. Det brukar bedöva rätt bra.

jag har fått det förut men då va jag 5 typ det enda jag minns av de e att jag stortjöt hela dan 🙁 jag tog treo på förut men hjälpte ej nu har jag isbit hoppas jag tappar känseln i tummen snart 🙁

Netherlick:

gå ut och lifta

va[sad]


   
SvaraCitera

ohfckyou:

va[sad]

Stor tumme, kan du ju gå ut och lifta med i bilar[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Netherlick:

Stor tumme, kan du ju gå ut och lifta med i bilar

gör ju ont att ens hålla upp tummen den SVIIIDER åh vrf just jag hade ej gjort getingen ngt hade inte sprattlat när den kom elr nånting den ville nog ba sticka mig[cry]


   
SvaraCitera

ohfckyou:

gör ju ont att ens hålla upp tummen den SVIIIDER åh vrf just jag hade ej gjort getingen ngt hade inte sprattlat när den kom elr nånting den ville nog ba sticka mig[cry]

naw, han var en taskig jäfel asså[mad] hoppas du stampade på han efterå[blush][badgrin]

kallvatten dämpar väl kanske svullnaden, elr jag vet inte xD


   
SvaraCitera

Det är lite olika beroende på art och sådär. Getingar är i allmänhet ganska orenliga av sig, så deras stick blir gärna infekterade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Netherlick:

naw, han var en taskig jäfel asså hoppas du stampade på han efterå

kallvatten dämpar väl kanske svullnaden, elr jag vet inte xD

jaa:( nej det gjorde jag inte, asså jag ba kollade på oprah[blush] (handlade om nunnor o geishor intressant hehe) så kände jag ngt på axeln jag ba wtf is that?! så tog jag me andra handen för trodde det typ va nått löv elr nått men så stack den mig... cp asså
mm har isbit nu[blush] känns som min tumme kmr frysa fast i den[crazy]

Nachac:

Getingar är i allmänhet ganska orenliga av sig, så deras stick blir gärna infekterade.

[sad][sad]


   
SvaraCitera

ohfckyou:

[sad][sad]

Naturens styggelser är vad de är. Gör ingen som helst nytta heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Naturens styggelser är vad de är. Gör ingen som helst nytta heller.

precis. de borde dö

hur stor e getingenns gadd? läst runt lite o de står att man ska ta bort gadden för annars fortsätter den spruta in gift osv, men jag har bara ett rött märke där, som en prick typ, kan det vara gadden som åkt in? jag skulle dock aldrig få för mig o använda pincett o ta ut den, som självmord typ[cry] vad händer om man inte gör d då? om den sitter kvar? elr brukar gadden åka in en bit elr sticka ut utanför huden? kan typ inget om getingar tacksam för svar [love]


   
SvaraCitera
Åtta

ohfckyou:

kan det vara gadden som åkt in?

Nej. Du skulle se den. Dessutom brukar väl ändå inte getingar lämna sin gadd efter sig? Det är väl bara bin som gör det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Dessutom brukar väl ändå inte getingar lämna sin gadd efter sig? Det är väl bara bin som gör det?

bra! vet inte, det stod om både getingar & bin.. i have no idea. [crazy]


   
SvaraCitera

ohfckyou:

hur stor e getingenns gadd?

Getingar lämnar inte sin gadd, utan de är fria att sticka igen. Till skillnad från bin har de inte respekt nog att dö efter att de har stuckit.


   
SvaraCitera

Har bara blivit stucken en gång. Men hela min arm svullnade upp och kunde inte använda den på flera dar[sad]


   
SvaraCitera