Aviseringar
Rensa alla

GI rivstart


Ämnesstartare

Nån som testat? Hur gick det? [party]

Börjar bli lite brådis [crazy] http://ungdomar.se/forum.p​hp?thread_id=248100&page=1


   
Citera
Ämnesetiketter

GI är ganska överskattat tror jag[zzz] känns lite som en såndär metod som bara är väldigt populär för att den påstår sig låta en äta sig mätt hur mycket man vill men ändå gå ner i vikt. typ[zzz]


   
SvaraCitera

vad är GI egentligen? [tard]


   
SvaraCitera

äh, sluta ät helt och hållet bara. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

postis_per:

GI är ganska överskattat tror jag[zzz]

Mja. Så har jag också alltid tänkt, men nu har jag hört så många som det har funkat för [crazy]

Kladdkakan92:

vad är GI egentligen? [tard]

Alltså, vanliga GI-metoden är väl att man ska äta mat med lågt GI bara, asså med en liten mängd kolhydrater. GI rivstart innebär att man inte äter några kolhydrater alls och läkare rekommenderar att man bara kör med det 2 veckor.
GI=Glykemiskt Index. Ett mått på hur mycket kolhydrater maten innehåller [smile]

schizofrenutter:

äh, sluta ät helt och hållet bara. [party]

Nej. Mat är gott [smile]


   
SvaraCitera

Gunvald:

vanliga GI-metoden är väl att man ska äta mat med lågt GI bara, asså med en liten mängd kolhydrater. GI rivstart innebär att man inte äter några kolhydrater alls och läkare rekommenderar att man bara kör med det 2 veckor.
GI=Glykemiskt Index. Ett mått på hur mycket kolhydrater maten innehåller

jaha tack så mkt [smile]


   
SvaraCitera

Gunvald:

Nej. Mat är gott [smile]

Klokt sagt. [party]Mat [love]


   
SvaraCitera

Gunvald:

Mja. Så har jag också alltid tänkt, men nu har jag hört så många som det har funkat för [crazy]

haha oki[cute] jag äter typ bara kolhydrater[blush]

Gunvald:

GI rivstart innebär att man inte äter några kolhydrater alls

är inte det typ low carb, high fat-saken?[blush] alltså LCHF? eller jag har ingen koll[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kladdkakan92:

jaha tack så mkt [smile]

[smile]

schizofrenutter:

Klokt sagt. [party]Mat [love]

[y]

postis_per:

haha oki[cute] jag äter typ bara kolhydrater[blush]

Du kanske har bra ämnesomsättning [smile]

postis_per:

är inte det typ low carb, high fat-saken?[blush] alltså LCHF? eller jag har ingen koll[zzz]

Nja, det är nog två olika saker.. [smile]


   
SvaraCitera

Gunvald:

Du kanske har bra ämnesomsättning [smile]

tror snarare att det handlar om hur mycket energi det finns i den mat man stoppar i sig[no-no] och inte bara vilken form den är i[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

postis_per:

tror snarare att det handlar om hur mycket energi det finns i den mat man stoppar i sig[no-no] och inte bara vilken form den är i[no-no]

Jo, men tex i skolan, då vet man ju inte hur mycket energi maten innehåller? Och vadå vilken form den är i? [sad]


   
SvaraCitera

Gunvald:

Och vadå vilken form den är i? [sad]

alltså enligt GI-metoden är det väl typ mer "GI" i typ bröd än i kött även om de innehåller lika många kalorier? eller nåt?

Gunvald:

Jo, men tex i skolan, då vet man ju inte hur mycket energi maten innehåller?

näh men på ett ungefär. pasta och ris är typ 350 cal per 100 gram. och potatis typ 100. liksom man måste ju inte veta exakt[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

postis_per:

alltså enligt GI-metoden är det väl typ mer "GI" i typ bröd än i kött även om de innehåller lika många kalorier? eller nåt?

Jo fast det har ju inte med saken att göra. Är det högt GI är det många snabba kolhydrater typ. Och kött innehåller ju mer protein.

postis_per:

näh men på ett ungefär. pasta och ris är typ 350 cal per 100 gram. och potatis typ 100. liksom man måste ju inte veta exakt[smile]

Men ändå.. Stekt potatis, soppa, olika såser, panerad fisk, köttfärs osvosv, måste ju vara svårt att veta hur mycket allt innehåller [sad]


   
SvaraCitera

Gunvald:

Jo fast det har ju inte med saken att göra. Är det högt GI är det många snabba kolhydrater typ. Och kött innehåller ju mer protein.

ja men man kan ju bli fet av att äta massa fett också[no-no]

Gunvald:

Men ändå.. Stekt potatis, soppa, olika såser, panerad fisk, köttfärs osvosv, måste ju vara svårt att veta hur mycket allt innehåller [sad]

jaja, men man kan ju liksom kolla när man kommer hem[party] eller ta bara typ hälften så mycket(ok kanske lite mer) än du skulle ha gjort om du inte hade försökt gå ner i vikt


   
SvaraCitera

postis_per:

äta sig mätt

man blir aldrig mätt lol, Mamma äter sånt skit och jag har testat, de är samma som viktväktaren man måste äta typ 5 ports för att känna sig mätt


   
SvaraCitera