Aviseringar
Rensa alla

Gief moar Metalcore!


Ämnesstartare

Tja! [wink]

Finns det några fler där ute som också är insnöade på Metalcore och har lite fina tips på band jag ej lyssnat på? [party]

Gillar Metalcore som är ganska köttig, exempel:


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oh, har folk börjat med UM-rapes nu med? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lol, metalcore är nog den töntigaste musikstilen som finns.

Efter vad kidsen nu kallar "post-hardcore".

August Burns Red är ju roligast för de är ju kristna miffon hela gänget. Är rätt gulligt iof.

Om ni vill ha lite "metalcorig" musik så är det väl gamla Earth Crisis som är det enda som inte är heeeeeelt jävla värdelöst, bara rätt så sämst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Texten på Firestorm är ju dock så bra så att to m Metalcore-hatare som jag kan sjunga med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Juste, Lesra är ju lite metalcorigt men det är ju egentligen bara jävligt hardcore-fylld crust. Rätt jävla töntigt, men rätt metal ändå. Det mest metalcoriga jag kan erkänna att jag kan lyssna på utan att bli våldsam och vilja gå ut och mörda dagens "alternativ"-ungdomsjävlar.

Dennis Lyxzen blev i en intervju frågad att lyssna på lite metalcore och post-hardcore för att han typ startade post-hardcore genren lite smått, han droppade då ett av tidernas bästa citat:

"Im not surprised that kids shoot eachother at school and blow their heads off if this is their way of letting out their anger."

Ville bara dela med mig av det. AND IM OUT YOU MOTHERFUCKERS.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade ej hört Trend Kill innan, dock inget som jag föll för.

Semi:

Lol, metalcore är nog den töntigaste musikstilen som finns.

Semi:

Efter vad kidsen nu kallar "post-hardcore".

Råkar gillar båda dessa genres [wink] Metalcore är väl det jag lyssnar mest på dock, och spelar mest av själv också för den delen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Råkar gillar båda dessa genres Metalcore är väl det jag lyssnar mest på dock, och spelar mest av själv också för den delen.

Detta är post-hardcore:

Detta är vad som händer när rika vita män kommer på iden att köpa upp en ungdomskultur och marknadsföra den till mongolida ungdomar som nu tror att de har något med hardcore-scenen att göra för att sen spruta in några kilo kristen indoktrinering och en jävla Bieber-frisyr:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semi:

Detta

När har The Devil Wears Prata påståtts vara Post-Hardcore? [crazy] Är metalcore.

Det som idag "påstås" vara Post-Hardcore är väl typ Saosin (tidiga framförallt), Alexisonfire, Emarosa etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och för att jag inte kan skriva ett enda inlägg på internet om Hardcore utan att behöva skriva en smula om Umeå så:

Purusam var väldigt Post-hardcore.

Refused rörde vid det en hel del och utan dom skulle inte vad du kallar "post-hardcore" existera för de har i stort sett tagit hela Refuseds senare grejer och sen kört in en 2 meter lång möglig dildo i det.

Abhinanda gjorde några Post-hardcore låtar på Senseless och i stort sett hela The Rumble är post-hardcore. HARE GÖTT YO.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

När har The Devil Wears Prata påståtts vara Post-Hardcore? Är metalcore.

Förutom typ överallt då så ingenstans.

Skärpning, de banden du radar upp är ju lika patetiska?


   
SvaraCitera

nej usch


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semi:

Förutom typ överallt då så ingenstans.

Skärpning, de banden du radar upp är ju lika patetiska?

The Devil Wears Prada räknas till Metalcore. Inte till Post-Hardcore. Två olika genres.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semi:

de banden du radar upp är ju lika patetiska?

men herregud måste alla ha alla smak??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej något sånt skit får du inte av mig, men du kan få lite finsk heavy metal:


   
SvaraCitera