Aviseringar
Rensa alla

gifta sig rikt osv


Ämnesstartare

idag i skolan skulle vi säga vad vi ville i livet lite kort och flera av de söta små fjortistjejerna sa, alltså verkligen seriöst, att de hade som mål att bli rika och planerade att bli det genom att gifta sig rikt. för det första trodde jag att det var lite tabu att faktiskt erkänna att man är en golddigger men samtidigt slog det mig att de här tjejerna, åtminstone någon av dem, mycket väl skulle kunna lyckas. min tredje tanke är att en del av mig är avundsjuk. vem vill inte bosätta sig i orange county liksom? vem vill inte ge sina barn goda förutsättningar? vem vill inte känna att man kan faila skolan och ändå skaffa sig en stabil framtid?

sedan undrar jag lite, är inte särskilt insatt i amerikansk lag, men om man skriver ett äktenskapsförord kan kvinnan ändå få massa pengar genom att tex vara otrogen? varför hör man annars om alla dessa kvinnor som får ut enorma summor av sina män i usa? har man tjänat ihop en förmögenhet borde man ju vara tillräckligt smart för att faktiskt skriva ett giltigt äktenskapsförord. har rört vid det lite i rättskunskapen, men det mesta vi har fått ut av det är att "i usa går det mesta"


   
Citera
Ämnesstartare

Det är typ tio år tills de där söta små fjortistjejernas hjärnor är färdigutvecklade... Men flera av dem kommer säkert ha samma dröm då, om de inte redan träffat någon de verkligen tycker om.
Om de är så jäkla påverkade av TV och film så borde de sett i de romantiska komedierna att man ska satsa på den fattiga trevliga pojken...

soimpolite:

stabil framtid

Inget är stabilare än ens egna ben. Kan man inte stå på dem sitter man jäkligt löst till.

soimpolite:

"i usa går det mesta"

Skaffa en jurist som hittar en minimal lucka i det skrivna, hitta en privatdeckare som kan hitta något skit om motparten som gör kontraktet ogiltigt.
Det som inte kan lösas med pengar kan lösas med massor utav pengar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Detta fenomen är det äckligaste som finns. Det är inte ens ovanligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag planerar patt göra det om jag failar i skolan, men tror ej jag gör det. iofs är det brad pitt jag vill ha han har ju pengar


   
SvaraCitera

Gift er med mig då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rik blir man genom att förtjäna det. usch för iglar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dock är det bra på ett sätt, även fula killar som saknar charm får en chans att sprida sina gener vidare. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

jag planerar patt göra det

där ser man, de finns även här

Dekadent:

Dock är det bra på ett sätt, även fula killar som saknar charm får en chans att sprida sina gener vidare.

det hade de ju ändå fått? finns alltid ngn som är fulare och villig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dekadent:

Detta fenomen är det äckligaste som finns.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

det hade de ju ändå fått? finns alltid ngn som är fulare och villig.

Man sprider bara sina gener vidare med snygga brudar, om två fula får barn är det ett brott mot mänskligheten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dekadent:

Man sprider bara sina gener vidare med snygga brudar

jobbigt för dig då [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dekadent:

om två fula får barn är det ett brott mot mänskligheten.

Många fula har 'snygg'-gener, då blir det ju inget brott.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

jobbigt för dig då

Jag är inte tjej. Hur jag än är eller ser ut så kan jag tjäna pengar tills jag får råd med en snygg brud.

SRBCCCC:

Många fula har 'snygg'-gener, då blir det ju inget brott.

Jo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

mycket väl skulle kunna lyckas.

Om man är golddigger så behövs lika många rika killer som det finns golddiggers för att alla ska få sig en rik man... det finns dock inte..

soimpolite:

"i usa går det mesta"

Alla stater har olika lagar. En stat är mer som ett land.
Men på många ställen får kvinnan hälften av killens "rikedomar" för just det faktum att kvinnor har det svårare att jobba ihop samma summa än vad killar gör. Plus amerikaner tror på att bakom varje framgångsrik man, står en kvinna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dekadent:

Jo.

Dessa kanske ändå får snygga barn, då är det ju inget brott.


   
SvaraCitera