Aviseringar
Rensa alla

Gifta sig & sex med kusin


Äktenskapsbalken säger att "Äktenskap får inte ingås mellan dem som är släkt med varandra i rätt upp- och nedstigande led eller är helsyskon. "

Nu är jag osäker, men om man är kusiner så är man inte släktingar i rakt upp-eller nidstigande led?

Om det är så så är det tillåtet att gifta sig med sin kusin...

I lagboken så står det också att ha en sexuell relation är otillåtet för dem som inte heller får gifta sig..

Med andra ord:

Om du får gifta dig med din kusin, får du ha sex med din kusin.
Olagligt att gifta sig med sitt helsyskon = olagligt att ha sex med sitt helsyskon...


   
SvaraCitera

fyfan vad det är synd om dig. [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är okej så länge dom inte skaffar barn, biologiska alltså.


   
SvaraCitera

det spelar ingen roll. inte heller med barnen. de torde vara såpass olika igenbanken att inavel inte uppstår.


   
SvaraCitera

[smile][smile]


   
SvaraCitera

Man går gifta sig och skaffa barn med sin kusin om man så vill, för det är ingen risk till inavel.


   
SvaraCitera

helt säker på att du bor i sydstaterna.
hur många efternamn finns det där? 1-3? som i hofors.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej. och?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NUJÄVLARR:

hur många efternamn finns det där? 1-3? som i hofors.

HAHAHAH! [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fy fan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är ju inte olagligt, men inget som jag skulle vilja ägna mig åt. [tard] Har iofs inga kusiner. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det var ju inte så festligt kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

New Jersey:

Mina föräldrar är första kusiner!

Take your life!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gör man generation efter generation är det väl klart att det till syvende och sist blir inavlade barn. För mig skulle det personligen kännas som incest också, så det där var väl inget vidare kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad kallar du dina mor/farföräldrar? liksom mormor eller farmor? när det är samma person?[sad]


   
SvaraCitera