Aviseringar
Rensa alla

Gillar att vara sjuk/Hur skaffar man diabetes? :S


Ämnesstartare

Beror på vilken sjukdom det är såklart men jag gillar att ha feber tex. Helst hög feber, då det är en härlig känsla som att flyta på moln ungefär.

Min högsta dröm är typ att få diabetes [blush]
Det är såklart synd om alla som lider av sjukdomen och den är inget kul i sig, men jag tror jag skulle trivas med dagliga injektioner och blodsockermätning. Tycker om att ta sprutor, men får inte göra det så ofta då jag inte är narkoman eller särskilt sjuk av mig.

Finns det något man kan göra för att skaffa diabetes typ 1 tror du? Typ äta ett kilo socker eller så? Tänkte skaffa en blodsockermätare och hoppas på det "bästa".

Är det någon annan som också "gillar att vara sjuk" eller att ta mediciner? Image


   
Citera
Ämnesstartare

gud.. det där måste vara något djupt rotat psykiskt hos dig [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Naturbarnet:

Avskyr att vara sjuk

Men just innan man blir sjuk brukar jag känna mej så lätt i kroppen, som att sväva fram när man går, det är najs. Tycker oxå att det ganska skönt att kräkas. Diare är däremot otrevligt. Föredrar dock att vara frisk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo det är det nog. Fast jag gillar bara vissa sjukdomstillstånd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snowie:

innan man blir sjuk brukar jag känna mej så lätt i kroppen, som att sväva fram när man går, det är najs.

Jag tycker inte om att spy direkt, men är inte rädd för att göra om det behövs. Känns ju så mycket bättre när man gjort det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Naturbarnet:

"gillar att vara sjuk" eller att ta mediciner?

Beror helt på vad det är för mediciner, äter en hel del trevliga insomningstabletter och starka värktabletter, det är trevligt. [smile] Men avskyr att vara sjuk och att knapra meningslösa piller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Beror helt på vad det är för mediciner, äter en hel del trevliga insomningstabletter och starka värktabletter, det är trevligt. [smile] Men avskyr att vara sjuk och att knapra meningslösa piller.

Jag äter också insomningstabletter, det är riktigt mysigt. Brukar ta en fet snus och lägga mig och läsa något intressant eller spela något innan jag somnar. Men innan jag somnar går jag alltid upp till elementet och myser i nån stund då det är varmt och man får lätta hallucinationer av att glo på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Naturbarnet:

Jag äter också insomningstabletter, det är riktigt mysigt.

Stilnoct?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är det inte bara känslan av att vara "Hög" du gillar då? [cute]


   
SvaraCitera

den här tråden har kvalat in på veckans topp 10 trådar på ungdomar.se


   
SvaraCitera

Du kan skaffa aids annars.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Naturbarnet:

Finns det något man kan göra för att skaffa diabetes typ 1 tror du? Typ äta ett kilo socker eller så? Tänkte skaffa en blodsockermätare och hoppas på det "bästa".

typ 1 är främst ärftligt så inte något du direkt kan skaffa. kan hända att du får den upp till att du är ca 18år, även äldre.

typ 2 är det mer troligt att du får om du är 18+, även kallat åldersdiabetes som gått ner i åldrarna. ät onyttigt, motionera inte m.m. så finns risken att du får det.
dock inget att rekommendera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Stilnoct?

Japp.

enhimmelskdrog:

är det inte bara känslan av att vara "Hög" du gillar då? [cute]

Jag gillar svaghetskänslan man får vid feber typ. Det känns annorlunda än att vara flöddrad. [blush]

Gillar också de psykologiska "faktorerna", typ att man kan ge sig själv en break från att göra olika jobbiga sysslor eftersom man är sjuk och kravlig. Fast det är bara en extrapoäng.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Naturbarnet:

Japp.

Det är fint.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

typ 1 är främst ärftligt så inte något du direkt kan skaffa. kan hända att du får den upp till att du är ca 18år, även äldre.

Delvis. Diabetes typ 2 är mer ärftligt. Vill inte ha diabetes typ 2 utan det är främst "1:an" jag är ute efter, då tvåan inte alltid kräver insulininjektioner.


   
SvaraCitera