Aviseringar
Rensa alla

Gillar båda! Hur göra?


Ämnesstartare

Det är så att jag gillat en kille sedan jag börjat skolan och nu efter halva terminen har jag äntligen fått kontakten med honom, men han verkade inte så intresserad av mig och så. Jag såg redan då att jag aldrig skulle ha en chans med honom.
En helg skulle jag följa med min kompis Elina till hennes nya kille och jag ville ju inte sitta där medan dom hånglar o så, så jag letade efter ett tillfälligt ragg, eller fin framtida kille för helgen via internet och visade sig vara en nära vän till Elinas nya kille. Då kom han dit till hennes nya kille och vi alla umgicks. Vi avstog sex första natten då vi skulle ligga tillsammans i soffan. Han hade berättat för Elinas kille att han gjorde det för att han inte ville förstöra något ifall det skulle bli något mellan han och mig.
När detta hände, har den där killen i skolan som jag gillat länge (Henrik) börjar visa mer intresse, fast han vet inte om den där killen jag sov tillsammans med. Problemet är då att jag gillar båda och det ragget jag hade, verkar vilja ha något seriöst, medan jag inte vet någonting om Henrik. Så jag ska åka till Elinas kille nu och träffa den där killen igen och lära känna han mer och träffa Henrik nästa helg, för nu tjatar han om att få träffas... vem är mest vettigast att ta? En som verkar seriös eller en som jag gillat väldigt mycket sedan början av skolan?

Ps. Känner Henrik mer än den andra killen.


   
Citera
Ämnesstartare

Elinas killes kompis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

Elinas killes kompis

Ser ett bra förslag där (Y) Kommer dock tänka väldigt mycket på Henrik.. och sen blir de väl att man sällan ser Elinas killes kompis då, men det är väl bättre de än någon man inte vet om han vill ha ngt seriöst eller ej. Tack 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det var min magkänsla som sa det iaf [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är väl dumt att bestämma dig för att "ta" någon innan du faktiskt behöver? Om du inte antytt att du skulle ha en exklusiv relation med någon av dem, vilket du ju inte har gjort, så är det väl inget som hindrar dig från att lära känna dem båda bättre och bestämma dig senare för om du är intresserad av en relation med någon av dem? Eller så kan du ju skippa att ha en monogam relation, och lösa saken på det viset.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

det var min magkänsla som sa det iaf [crazy]

Tack btw ^^

mablethorpe:

Eller så kan du ju skippa att ha en monogam relation, och lösa saken på det viset.

Jo, men jag håller ju på att lära känna dom. Jag har egentligen bestämt att lära känna Henrik innan den andra men han kom emellan. Jag har inte bestäm relation än, jag kommer att lära känna båda innan, men vill ju inte umgås med båda lika mycket, för sen kommer jag till slut lämna en av dom och såra den...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du har ju inte något förhållande med någon av dem, så umgås med båda ett tag tills du bestämt dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Du har ju inte något förhållande med någon av dem, så umgås med båda ett tag tills du bestämt dig.

Jo, som sagt är det det jag håller på med. Men blir lite stressigt allt eftersom att mina kompisar inte gillar det jag gör, vilket jag inte kan rå för och att båda killarna även kan komma på mig på något vis.. :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djurgårdens IF:

Jo, men jag håller ju på att lära känna dom.

Fortsätt med det, du kan ju faktiskt lära känna killarna lite innan du ligger med nån av dem :p Oftast märker man ju ganska snabbt om det finns kemi eller inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

han som inte verkade intresserad först och sen blev det gjorde det nog för att du skulle bli intresserad om han sen började visa intresse, folk gör så.. men den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket, välj han som var först och som du känner bäst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AndyH:

Fortsätt med det, du kan ju faktiskt lära känna killarna lite innan du ligger med nån av dem :p Oftast märker man ju ganska snabbt om det finns kemi eller inte.

Oh, shit då är det väl kört. Jag har redan legat med ragget i helgen.. :/ darn...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kattmaat:

han som inte verkade intresserad först och sen blev det gjorde det nog för att du skulle bli intresserad om han sen började visa intresse, folk gör så.. men den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket, välj han som var först och som du känner bäst

Jag tycker också att han jag valde i helgen verkar mest vettigast.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djurgårdens IF:

Men blir lite stressigt allt eftersom att mina kompisar inte gillar det jag gör, vilket jag inte kan rå för och att båda killarna även kan komma på mig på något vis.. :/

Skit i dina kompisar som verkar tro att man är gifta efter att ha träffats en gång på en fest.
Jag tvivlar på att någon av killarna säger nej till ett ligg med någon annan när ni inte ens är tlsm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Skit i dina kompisar som verkar tro att man är gifta efter att ha träffats en gång på en fest.
Jag tvivlar på att någon av killarna säger nej till ett ligg med någon annan när ni inte ens är tlsm.

Hm, jag vet.. men dom är såna kompisar jag litar mest på o dom vill mitt bästa, men alla är vi olika och ser saker på killar på olika vis. Till och med jag inser att jag är en slags player.. som om jag tror att jag kan få båda samtidigt.. fast jag förstår mig själv att jag fastnat mest för Henrik eftersom jag sett han så mkt i skolan men bara träffat Elinas killes kompis en helg, så man får väl träffa han lite mera då o se hur de blir.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djurgårdens IF:

Hm, jag vet.. men dom är såna kompisar jag litar mest på o dom vill mitt bästa, men alla är vi olika och ser saker på killar på olika vis. Till och med jag inser att jag är en slags player..

Nej, det är du inte.
Är man inte tlsm med någon så kan man inte playa den.

Djurgårdens IF:

men bara träffat Elinas killes kompis en helg, så man får väl träffa han lite mera då o se hur de blir.

precis, ni känner ju knappt varandra.


   
SvaraCitera