Aviseringar
Rensa alla

Gillar du att promenera?


Smilen
Ämnesstartare

Tycker du det är kul att promenera? Ska promenad vara lång eller kort?
Det är skillnad på promenad och vandring, en vandring kan vara i princip hur lång som helst.


   
Citera
Ämnesetiketter
dwadw

Är ute och promenerar varje dag. Brukar ta längre promenader isåfall för att få mer motion. Försöker alltid att gå någon ny rutt för att kanske hitta någon som är nytt och spännande.


   
SvaraCitera

det beror på hur länge man själv orkar. vill man gå 100 mil så kör man det och vill man gå 10 mil så gör man det. Glad


   
SvaraCitera

Promenerar i rask takt 5km - 10km varje dag när vädret så tillåter dvs jag ger mig aldrig ut om det regnar, snöar eller blåser över kuling (mer än ca 14m/s). Mest för att kroppen och hjärtat ska motioneras.
Långvandringar på över 15 mil brukar jag göra en eller ett par gånger varje sommar/sensommar/höst efter jag studerat väderleksprognoserna noga och hittat roliga kompisar att vandra med.


   
SvaraCitera

Det är nice ja


   
SvaraCitera

aa promenerar 90 mil om dagen.


   
SvaraCitera
Lokes

Ah men finns inte så lugna ställen man kan gå på här, vet ofta inte var jag ska gå så måste planera allt innan. Gillar heller inte att gå o svettas på sommaren och inte att få snö i ögonen på vintern, också jobbigt om hunden är med och vi möter andra hundar 


   
SvaraCitera