Aviseringar
Rensa alla

Gillar du katter?


Ämnesstartare

rbb:

Fast nu var det ju inte det det handlade om. Hundar och katter pissar och skiter lika mycket, men av någon anledning är det mycket värre när hundar gör det.

De skiter inte lika mycket, hundar gör det mer. Och dessutom så är katter väldigt renliga djur som helst är där ingen kan se dem när de skiter. Det är väldigt sällan att en katt bajsar på någons tomt.

FruLiten:
Jag är en katt.

Meow...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissRena:

De skiter inte lika mycket, hundar gör det mer. Och dessutom så är katter väldigt renliga djur som helst är där ingen kan se dem när de skiter. Det är väldigt sällan att en katt bajsar på någons tomt.

Meow...

Helt fel. Kattpiss och kattskit är ett enormt problem för villaägare som ständigt måste städa upp efter andras husdjur. Det är därför man lägger ut fällor åt katter och sedan dumpar liken på natten. Söt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

Helt fel. Kattpiss och kattskit är ett enormt problem för villaägare som ständigt måste städa upp efter andras husdjur. Det är därför man lägger ut fällor åt katter och sedan dumpar liken på natten. Söt

Tycker du verkligen att katterna förtjänar att dö. Det är väl inget kul med det. Människor är djur, och alla djur är lika värda. Skulle du lika gärna döda en människa?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissRena: Ja22


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissRena:

Tycker du verkligen att katterna förtjänar att dö. Det är väl inget kul med det. Människor är djur, och alla djur är lika värda. Skulle du lika gärna döda en människa?

Tänker du likadant när det gäller grisar och andra slaktdjur också?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

Tänker du likadant när det gäller grisar och andra slaktdjur också?

Jag är vegetarian, så ja. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissRena:

Jag är vegetarian, så ja. 

OK. Själv hatar jag katter, men ännu mer hatar jag deras oansvariga ägare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

Tänker du likadant när det gäller grisar och andra slaktdjur också?

En katt som springer ute är någons katt som någon kommer leta efter och gråta över när den inte hittas. Katten har inte själv valt att springa lös.  Om det är på riktigt så är det både fruktansvärt hjärtlöst och olagligt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

En katt som springer ute är någons katt som någon kommer leta efter och gråta över när den inte hittas. Katten har inte själv valt att springa lös.  Om det är på riktigt så är det både fruktansvärt hjärtlöst och olagligt. 

Tack! Äntligen någon som har lite vett!


   
SvaraCitera
reben

nej vidriga djur


   
SvaraCitera
reben

tänker ändå att jag vill ha en katt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

En katt som springer ute är någons katt som någon kommer leta efter och gråta över när den inte hittas. Katten har inte själv valt att springa lös.  Om det är på riktigt så är det både fruktansvärt hjärtlöst och olagligt. 

Haha, jo det har den. Vet du hur många katter som "smiter" från sina ägare, där ägaren börjar prata med grannar om de sett hennes katt? Det är väldigt vanligt, särskilt i villaområden som angränsar till skogar som katter gärna jagar i.

Kattägare borde krävas på betydligt större ansvar än vad som är fallet idag. Om jag fotograferar en katt och dess piss/skit så borde jag kunna kräva att ägaren kommer och plockar upp det. Det kan jag inte idag. Men om samma hade skett med en hund hade jag kunnat kräva det.

Det daltas på tok för mycket med kattägare idag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb: omkring fritt på tomter och skita och pissa

Ja, djur som uträttar sina behov är avskyvärda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Ja, djur som uträttar sina behov är avskyvärda.

Varför sänker du diskussionen till dagisnivå? Och du ska vara moderator som ska föregå med föredömligt exempel.

Jag ska inte behöva upprepa vad jag redan skrivit. Läs det först och kom med riktiga argument sedan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

Haha, jo det har den. Vet du hur många katter som "smiter" från sina ägare, där ägaren börjar prata med grannar om de sett hennes katt? Det är väldigt vanligt, särskilt i villaområden som angränsar till skogar som katter gärna jagar i.

Kattägare borde krävas på betydligt större ansvar än vad som är fallet idag. Om jag fotograferar en katt och dess piss/skit så borde jag kunna kräva att ägaren kommer och plockar upp det. Det kan jag inte idag. Men om samma hade skett med en hund hade jag kunnat kräva det.

Det daltas på tok för mycket med kattägare idag.

Katter smiter ej utan är ute längre än vad ägaren anser lämpligt, blir bortjagad från sitt revir av andra katter/elaka människor/hundar/andra skrämmande grejer, drar iväg långa tider pga okastrerad.

Katter är en del av samhället och måste respekteras. De är väldigt renliga och gräver ofta ned sitt kiss och bajs. Fågelbajsande är ett större problem i proportion till det.
Det är sedan inte jobbigt att ta bort några kiss och bajs-pluttar. Vill man kunna ha en sandlåda där ens barn ska kunna leka utan att råka få i sig kiss eller bajs från katter så får man skaffa ett lock på dem.
Lär dig att se saker ur andras perspektiv också.

Kattägare ska absolut ta större ansvar - det ska vara strängeligen förbjudet att släppa ut en okastrerad katt, att inte chip- och idmärka sin katt och att inte se till att hen har skydd för väder och vind och tillgång till mat och vatten utan att andra kan ta det ifrån hen om ägarna är borta längre än 12 timmar (vilket är gränsen för hur länge man får lämna en katt ensam).


   
SvaraCitera