Aviseringar
Rensa alla

gillar du polisen?


Ämnesstartare

jag tänkte att det kunde vara intressant med en undersökning om vad ungdomar.se tycker om sveriges minst fungerande myndighet.

Image

ÄNDRAT 2009-08-22 20:08

ÄNDRAT 2009-08-22 20:09
eftersom vissa missförstod vad jag menade så kopierade jag vad jag har skrivit senare i tråden:

"inom polisen så finns det exempel på systematisk rasism och övervåld (oskar neger och basebolligan). tyvärr så är det också vanligt att poliser håller varandra om ryggen och ljuger i rätten. de som "skvallrar" blir ofta utslängda ur kåren. dessa problem är kända, men eftersom polisen är uppbyggd så som den är så måste man gå via justitieombudsmannen för att anmäla brott begångna av poliser. de kan fälla individer, men inte göra några strukturella förändringar.

för att kunna förändra kåren i sig krävs det flera saker. senast någon försökte var när justitiekanslern göran lambert påpekade de brister i rättsäkerheten polisen skapade när de höll tyst om brott kollegor begått. hela poliskåren vände sig då emot honom och justiteministern (som är folkvald och därför måste värna om sina röster) valde då att ignorera problemet.

ifall ministern istället hade bestämt sig för att skapa en förändring så är allt denna kan göra att tillsätta en ny rikspolischef, men eftersom kandidaterna till denna post har en juristutbildning och varken har gått polishögskolan eller jobbat upp sig inom kåren så ser inte denna rikspolischefen som en "riktig" polis och därför inte heller sin överordnade. polisfacket har därför vid flera tillfällen gått emot beslut tagna av rikspolischefen och det hela har lagts på is.

den svenska polisen är ett hot mot rättssäkerheten."


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

iosib:

nej, hatar fascistsvinen. (Du röstade på detta alternativ)

no shit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ser till individen, hatar inte alla poliser


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

ja, älskar moralens väktare.[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har inget emot prostituerade i sig, men det är sorgligt när man säljer sin rätt att ifrågasätta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

Ser till individen, hatar inte alla poliser

har du försökt hålla en konversation med en kravallpolis? de är så hjärntvättade att de alla är samma person, all individualitet är som bortblåst.


   
SvaraCitera

iosib:

ja, älskar moralens väktare. [love] (Du röstade på detta alternativ)

Bra att de finns.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

ja, älskar moralens väktare. [love] (Du röstade på detta alternativ)

[love][love][love][love][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

Ser till individen, hatar inte alla poliser

Jag är lite smått förälskad i dig, unge man. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

nej, hatar fascistsvinen. (Du röstade på detta alternativ)

förutom min syrras kompis, she's cool. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mmm älskar sånna här frågeställningar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

har du försökt hålla en konversation med en kravallpolis? de är så hjärntvättade att de alla är samma person, all individualitet är som bortblåst.

Nej har aldrig haft det..nöjet [cute] Men föredrar att inte tycka en massa saker baserat på fördomar, bättre att gå utefter egna erfarenheter, vilket jag inte har än! Därför håller jag mig öppen

Michee:

Jag är lite smått förälskad i dig, unge man.

[blush][love]


   
SvaraCitera

Vilken fråga. Finns ju bra poliser likväl som det finns dålig poliser. Hade polisbesök senast i onsdags, de var hur trevliga som helst. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

[blush][love]

[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

Men föredrar att inte tycka en massa saker baserat på fördomar, bättre att gå utefter egna erfarenheter, vilket jag inte har än!

skaffa dig det. gå till en fritidsgård, tydligen är deras fritidsnöja ett pepparspreja små barn.


   
SvaraCitera