Aviseringar
Rensa alla

Gillar du svensk hip-hop musik?


Ämnesstartare

Om du fortfarande läser så antar jag att svaret är ja.
Om så är fallet så skulle det betyda allt om du tog en titt på min youtube och lämnade feedback!
http://www.youtube.com/eehgeeh

Är en ung kille från södermalm som håller på med musiken som en hobby.


   
Citera

du bör, eller ni, träna på uttala och att få det att låta
lättare. du vet;
jag är en yrkesman, ingen klipper i texten
ett tips; lite träning; så sitter det bättre.

kursiverat var ett citat från samma genre.

för övrigt vill jag bara vädja om att skita i text som

"ditt har varit dött sedan dem klippte din navelsträng
och det dog lite mer när jag knulla i din faders säng
kom över dina lakan ja ejakulera"

jag menar, kom igen broder. svenska är ett fult språk redan innan man börjar snakka som i hooden om allas morsor å farsor, bre.

tror att kvinnorna finner sann intelligens är mer knullvänligt än sarrelakan.


   
SvaraCitera

Tycker att du har en otroligt skön röst.
Mjukhård på något sätt.

Det känns inte över the top eller tillgjord utan hårdheten verkar komma naturligt. [y]
Jag känner däremot ingen energi från dig så du får nog jobba lite på att få upp ditt engagemang som om du var i en hetsig diskussion och var arg, hård, glad osv.
Men det som gör uttalet lite oskönt, som ovan sade är att du behöver mer flow. Jag hör hur du medvetet särar på orden och spottar ut dem för att skapa tyngd i varje ord. Det hade låtit skönare om du istället sade orden hela och sammanhängande och snabbare. [y][y]

mopsen ovan har en poäng, ordet knulla är inte populärt bland musiker i Sverige. Det är fult och oskönt.
Lycka till!


   
SvaraCitera

mopsen:

svenska är ett fult språk

[sad]


   
SvaraCitera

Nej


   
SvaraCitera

Rent spontant vill jag påstå att du har en grym röst för rap. Jag blir dock vidare nyfiken på vad du använder för mikrofon egentligen? Det låter inte som om den gör dig rättvisa, i synnerhet inte då det slår över vid flera tillfällen, även om du så rappar högt eller lågt. Kan det kanske ha med att du håller micken allt för nära munnen? Pröva att flytta den lite från munnen och applicera ett puff-skydd. Räcker med en tunn strumpa ovanpå om du inte har tillgång till professionella grejer.

Ett ytterligare tips är att inte låta musiken överrösta din röst om det inte är meningen för ett artistiskt grepp. I nuläget låter det bara som ett misstag som resulterar i att det låter som en ren soppa.


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Viss svensk hiphop är bra, dock inte din.


   
SvaraCitera
ohjens

minns snook- och petter-perioden. fina tider det där[love]

är faktiskt en riktig hejare på att rappa förresten[wink][blush]


   
SvaraCitera

Åh herre gud, lät inte bra nånstans. Du saknar flow, det mesta är enstavade rim. Nej inte bra enligt min mening. Du rappar även väldigt offbeat.


   
SvaraCitera

Rawrgasm:

Åh herre gud, lät inte bra nånstans. Du saknar flow, det mesta är enstavade rim. Nej inte bra enligt min mening.

Jag måste fråga, reggade du dig just för att kunna sätta gossen på plats? [bigsmile]


   
SvaraCitera
höna

du... sjunger jääävligt fort

chilla lite


   
SvaraCitera

dazed:

Jag måste fråga, reggade du dig just för att kunna sätta gossen på plats?

Hah, nej även fast ser så ut. Märkte inte tråden förns efter reggningen.


   
SvaraCitera

Rawrgasm:

Hah, nej även fast ser så ut. Märkte inte tråden förns efter reggningen.

Okej, synd, men välkommen in i värmen hursom.


   
SvaraCitera

dazed:

Okej, synd

[bigsmile]


   
SvaraCitera

mopsen:

jag är en yrkesman, ingen klipper i texten
ett tips; lite träning; så sitter det bättre.

Inte trodde man att Mopsen lyssnade på Max Peezay. Vacker syn. Snygg referens, för övrigt.


   
SvaraCitera