Aviseringar
Rensa alla

Gillar en brud i skolan, vad ska jag göra? Gillar hon mig?


Ämnesstartare

Hej!

Är ganska ny här. Men till problemet...

För det är verkligen ett problem... Jag har alltid mått bra tills nu för några dagar sedan, jag har nämligen börjat gilla en tjej som går i min paralellklass, känns jävligt bra men ändå inte. Det är första gången jag gillar någon på riktigt och det känns jävligt konstigt....

Vi har snackat en del via msn och hon har sagt att jag är "sjuukt rolig", "väldigt snäll", "ger hopp om den manliga delen av mänskligheten" ... hon har hur skön humor som helst och tar väldigt lätt på saker och ting, precis som jag. Hon är hur vacker som helst och helt underbar personlighet, helt perfekt!

Så, hur ska jag göra för att ha en chans med henne? Gillar hon mig?

lite info: Jag går första året på gymnasiet, har lite ärr från finnar, tränar 5 dagar i veckan, ser okej ut.


   
Citera
Ämnesstartare

Kan tillägga att jag bor väldigt illa till och är inte den där "utemänniskan" som är ute om helgerna, vilket hon är, så är lite osäker på det planet. Vill dock förbättras på det! =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I slutändan är det bara hon som kan svara på det. Men hon verkar ju gilla dig, med tanke på hennes kommenterer. Enda sättet att ta reda på vad hon tycker är att komma ut med hur du känner. Du kommer nog att upptäcka att det inte är så hemskt som du tror, samt att det känns bra efteråt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MrKimm:

I slutändan är det bara hon som kan svara på det. Men hon verkar ju gilla dig, med tanke på hennes kommenterer. Enda sättet att ta reda på vad hon tycker är att komma ut med hur du känner. Du kommer nog att upptäcka att det inte är så hemskt som du tror, samt att det känns bra efteråt!

Jo, men saken är den att vi börjar i samma klass till hösten. Det kommer kännas väldigt pinsamt ifall jag misslyckas =) Men du har nog rätt [smile]

Jag har inte sagt att jag tycker hon ser bra ut än, är det första steget att ta, kanske? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tobbeg:

Jag har inte sagt att jag tycker hon ser bra ut än, är det första steget att ta, kanske?

Det kan det vara, flörta lite och se hur hon tar det [smile]


   
SvaraCitera

Gör aktiviteter med henne först.
Annars känns det jävligt out of the blue, som engelsmännen säger.


   
SvaraCitera

kommentarerna tyder på att hon gillar dig, sen har jag ingen aning om på vilket plan hon isåfall skulle göra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MrKimm:

Det kan det vara, flörta lite och se hur hon tar det

Jo, så får det bli! =)

Nabla:

Gör aktiviteter med henne först.
Annars känns det jävligt out of the blue, som engelsmännen säger.

Ja, men saken är den att jag har väldigt svårt att vara avslappnad när jag är ute med nya människor, observerar alltid och försöker ta in sinnesintryck. Det känns som en väldigt jobbig grej, men såklart att den måste göras![smile] Men först måste hon vilja göra sakerna med mig också, hehe [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

djinn:

kommentarerna tyder på att hon gillar dig, sen har jag ingen aning om på vilket plan hon isåfall skulle göra det.

Jo, det känns lite som att hon gillar mig, men det kan lika gärna vara inbillning och som sagt ingen aning om vilket plan det är på! [smile]


   
SvaraCitera

Framför allt, tveka inte.


   
SvaraCitera

Kan vara en player eller så är hon seriös, fråga och gå utför och ha i baktanke att hon kan vara en player ifall hon är en "helg" människa som du uttrycker, men det är värt risken:)

Go for it.


   
SvaraCitera

tobbeg:

Men först måste hon vilja göra sakerna med mig också, hehe [smile]

Fika! Alla gillar att fika.


   
SvaraCitera

för helvett prata med henne. hur ska vi veta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Framför allt, tveka inte.

Ska försöka!

Nabla:

Fika! Alla gillar att fika.

Vet inte om jag vågar fråga än, hehe =)

OF 5:

för helvett prata med henne. hur ska vi veta

Inte så mkt till hjälp, men ska försöka! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barbienele:

Kan vara en player eller så är hon seriös, fråga och gå utför och ha i baktanke att hon kan vara en player ifall hon är en "helg" människa som du uttrycker, men det är värt risken:)

Go for it.

Hon verkar inte vara en sån som playar, hennes senaste förhållande varade i 2 år, hon verkar utåtriktad men återhållsam.

Jag ska på en lokal fest på fredag, hon kommer vara där, är det läge att göra något kanske?


   
SvaraCitera