Aviseringar
Rensa alla

Gillar en kille i nian (tips fr tjejer och killar)


Ämnesstartare

Hur väcker man instresse hos en kille?  Vill ha svar av båda könen! Killens perspektiv o kanske vad andra tjejer har gjort för att väcka intresse!! Är kär som helvetet!


   
Citera

Försök att få ögonkontakt med honom. När jag gick i nian för ett år sen så har jag för mig att det var en tjej som gillade mig, hon tittade ofta på mig, eller så upplevde jag det. En gång på en lektion så fick vi ögonkontakt när jag såg att hon stirrade på mig och herregud vad röd hon blev i ansiktet, och jag förstod ju helt klart att hon var intresserad, fastän jag inte kunde fatta varför då jag inte har höga tankar om mig själv.

Tänk på att killen kanske är blyg också, jag vet att jag var det och därför så blev det inget mer än att hon fortsatte att titta på mig. Du kan ju prata med honom även om ni kanske inte är i samma klass eller årskurs och bygga upp en relation med honom och till slut så kan du berätta för honom hur du känner och förhoppningsvis känner han likadant tillbaka ^_^

Lycka till!
がんばろう


   
SvaraCitera
Hando

Tafsa på honom och ge en flörtig blick! Då ska du se att du har hans uppmärksamhet. Blink
joey-ross-flirt-o.gif?w=300

Men om du inte vill vara så rakt på sak kan det vara god idé att börja prata lite på Facebook-chatten om ni är vänner där. Om ni inte är det, så bli det.
Tjôta lite om allt och inget, var gärna lite "på" och försök hålla konversationen igång, sånt uppskattas. Ställ några halvpersonliga frågor så småningom, prata lite snabbt i skolan om vad som händer i helgen/hur den varit. Föreslå att kanske träffas efter skolan för en fika/promenad/pizza. Fråga om han har någon på G. Inte så olikt som man kan prata med vanliga vänner, men tycker det går av sig självt ganska bra om man är intresserad och motparten är det också.

Det är sådant som skulle få mig att misstänka någon är intresserad.


   
SvaraCitera
M420
 M420

Om du inte vågar gå fram till honom och prata skicka ett meddelande via någon social media. Vågar du inte det heller så får du helt enkelt vänta bort dina känslor.


   
SvaraCitera
Filraz

Det där med facebook är en bra idé! Bjud över honom för att kolla på film och sätt på någon lam skräckis som typ Gremlins och mys upp med honom och var låtsats rädd. (Det här efter du lärt känna honom :))


   
SvaraCitera

Det bästa du kan göra är att försöka få ögonkontakt med honom och säg Hej och ge ett leende efteråt så han ser det =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Findus90:
Det bästa du kan göra är att försöka få ögonkontakt med honom och säg Hej och ge ett leende efteråt så han ser det =)

Det låter bra


   
SvaraCitera

Herregud, schysst att exkludera ickebinära. Känns väldigt 2016Skeptisk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nahual:
Herregud, schysst att exkludera ickebinära. Känns väldigt 2016Skeptisk

Vadå har jag gjort nått fel


   
SvaraCitera

Ta ögonkontakt  , säg hej , var vänlig och ärlig , var lugn , ge honom ett ärligt leende


   
SvaraCitera

Gå fram till han, lägg handen på hans kuk och viska "skoltoan om 5". Tacka mig senare,
Men om du inte ser bra ut så funkar det inte, då är det inte värt överhuvudtaget att ens försöka väcka intresse


   
SvaraCitera

grizzley:
Gå fram till han, lägg handen på hans kuk och viska "skoltoan om 5". Tacka mig senare,
Men om du inte ser bra ut så funkar det inte, då är det inte värt överhuvudtaget att ens försöka väcka intresse

du kanske skulle gilla det men jag tror inte de flesta killar skulle uppskatta en hand på kuken bara sådär.


   
SvaraCitera
Sarita

Bjud ut honom på en fika (dejt), det gjorde jag Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grizzley:
Gå fram till han, lägg handen på hans kuk och viska "skoltoan om 5". Tacka mig senare,
Men om du inte ser bra ut så funkar det inte, då är det inte värt överhuvudtaget att ens försöka väcka intresse

Älskar iden


   
SvaraCitera