Aviseringar
Rensa alla

Gillar en tjej i andra klassen!?? Hjälp !!


Ämnesstartare

Hej!

Jag började gymnasiet denna terminen och träffade en snygg tjej som frågade om hon kunde sätta sig bredvid mig på tyskan, redan då var hon osäker och frågade om jag inte paxade platsen till ngn kompis. En vecka senare såg jag henne i en busskur på stationen när jag gick förbi. Jag började prata med henne och hon berättade att hon hade hoppat av tyskan vilket innebär att jag inte kommer träffa henne på någon lektion mer. Efter en stund sa hon att jag gärna fick sätta mig ner (hon väntade på en kompis som skulle komma med tåget) och vi pratade tills tåget kom.  

Efter att jag pratat med henne på stationen så har jag sett henne nästan varje dag och har då sagt hej och några gånger pratat lite med henne. Oftast går hon ensam, men ibland med kompisar (det verkar som om hon är blyg). Jag har inte märkt att hon skulle vara blyg när jag pratar med henne. Varje gång när hon ser mig så ler hon, men hon har aldrig stannat och pratat. Hur ska jag tolka detta? 

 Är hon intresserad?

Ska jag vänta på att hon tar initiativ?

Hur ska jag visa att jag gillar henne? 

Hoppas på att få era tips/svar och erfarenheter 🙂 Tacksam för svar 😉


   
Citera

hon kanske är blyg

prata med henne igen och fråga om hennes nummer/ge henne ditt nummer

föreslå att ni hittar på något nån dag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men det svåra är att det verkar som om hon känner sig obekväm när jag pratar med henne och oftast fortsätter istället för att stanna. 


   
SvaraCitera

Glad

young-wild-and-free:
Men det svåra är att det verkar som om hon känner sig obekväm när jag pratar med henne och oftast fortsätter istället för att stanna. 

det kan ju vara för att hon är blyg. testa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ehd:
Glad

det kan ju vara för att hon är blyg. testa

Det kan det ju 😛 Men jag ska inte förvänta mig att hon tar kontakt mer än vad hon hat gjort? 🙂


   
SvaraCitera

young-wild-and-free:

Det kan det ju 😛 Men jag ska inte förvänta mig att hon tar kontakt mer än vad hon hat gjort? 🙂

ingen aning, men vad är vitsen med att vänta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ehd:

ingen aning, men vad är vitsen med att vänta?

Hahaha, vet inte 😛


   
SvaraCitera

prata med henne kom inte på några ursäkter att inte göra det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Under denna veckan har jag inte träffat henne alls nästan, men för ungefär en vecka sen så skicka hon en vänförfrågan på Facebook trots att jag glömde att presentera mig :S Då måste hon ju vara intresserad eftersom hon har letat upp vem jag är, elr? Jag kan ju inte gå fram till henne och fråga henne om hon gillar mig precis 😛 

Hur kan jag få mer kontakt med henne? Facebook eller IRL och hur ska jag isåfall göra? 

 


   
SvaraCitera

lägg till henne på fb och chatta lite med henne ibland och se vad som händer 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har redan henne på Facebook :), men har inte skrivit till henne än. Hur ska jag sen gå vidare från att säga hej och småprata vid skåpen till att vara med henne efter skolan? :PDet är riktigt svårt att avläsa hennes signaler :/ 


   
SvaraCitera