Aviseringar
Rensa alla

Gillar han mig?


Bullet
Ämnesstartare

Det är en kille i min pararellklass jag gillar otroligt mycket! Första gången jag la märke till honom var på dramalektionen som vi hade ihop. Han, jag, en kille & en tjej skulle ut på stan och kolla ett par grejer och då var jag rätt hyper och oseriös och höll honom i handen och tog hans mössa osv. Sa att hans kompis var jättesnygg (han är jättesnygg) & fick hans kompis nummer! Sen flöt det vara på, pratade lite med honom i skolan och så sågs vi på varje drama lektion. Sen började jag störa mig lite på honom bara för att han var så dryg. Sen var det inge mer med det. Såg bara honom som en kille i min parallellklass under hela den tiden.

Sedan skulle jag hem en dag oså hör jag hur någon ropar på mig, jag vänder mig om och ser hans snygga kompis stå där och peka in i en port, där han hade gömt sig. Han kom fram oså gick vi tillsammans alla tre. De skulle hem till honom och jag bor jättenära honom så vi gjorde sällskap. Efter det var han okej i mina ögon eftersom jag hade lärt känna honom lite(jag störde ju mig på honom innan). Nån vecka senare skulle jag hem och han gick framför mig och så vänder han sig om och frågar vart jag ska och jag svarade hem, du då? oså sa han hem oså sa jag åhh, då får jag sällskap! Och det fick jag ju. Vi gick hem tillsammans. Sen är det en korsning där vi skiljs åt, där stod vi ett tag oså sa han "jag följer med till din port, för jag vill se vart du bor" Oså drev han lite med att han sa att vi skulle gå hem till mig göra mina läxor & kolla på film, men det var jättestökigt hemma hos mig och jag skulle till sjukgymnasten så jag var tvungen att säga nej och det var alltså då jag började att gilla honom.

Dagen efter så började han att skriva till min kompis på fb. Efter det började dem att smsa & chatta mycket, vilket jag stör mig på. Känns lite som om han gillar henne eftersom han skriver mycket till henne och aldrig skriver till mig, utan det är alltid jag som ska börja att skriva för att det ska bli något. Men min kompis vet att jag gillar honom och hon säger att det absolut inte är något mellan dem, utan att de bara är kompisar. Men jag vet ju inte hur han känner? Han började ju trots allt att skriva massa till henne på fb från ingenstans... (de går i samma spanska och har knappt snackat innan, vad jag vet)

Aja, sen så bestämde vi att vi skulle göra sällskap hem en gång efter skolan oså var han borta efteråt & han svarade inte på sms. Fick reda på att det snackades om att han hade sagt till alla att jag hade frågat honom om han ville bli tillsammans med mig, vilket jag absolut inte hade gjort. Senare på kvällen hörde han av sig och skrev att hans mobil dog och att han skulle till rektorn. Sen frågade jag om varför det snackades om att jag hade frågat honom om han ville bli tillsammans med mig, han sa att de hittade på och att jag inte skulle bry mig. Han sa att han bara hade frågat om mitt nummer eftersom hans mobil dog och han skulle till rektorn och det. Sen blev det lite stelt mellan oss men jag bröt upp den sakta men säkert.

Jag frågade honom om han ville göra sällskap hem typ en vecka senare, vilket han inte kunde eftersom han inte skulle hem. Sen smsade jag honom veckan därpå och mitt i konversationen så bestämde vi att vi skulle göra sällskap till skolan dagen därpå. Mitt initiativ IGEN! Och det gjorde vi! När jag gick på bussen så log han, det gjorde jag med. Kramade honom. Sen pratade vi bara på & skiljdes åt i skolan då vi hade olika lektioner.

Veckan efter så hade vi drama igen och då stod jag uppe vid skåpen med en kompis efteråt, oså kom han. Vi fick ögonkontakt men igen sa något. (det brukar alltid vara jag som hälsar först) Sen frågade jag honom om han skulle hem och han svarade med oseriös röst "vill du ha sällskap hem" och jag svarade med oseriös röst "jaa, tänk för att jag vill det" och han svarade " ne ja skoja... aa jag ska hem" Oså blev det så att vi gick tillsammans alla tre. Han och jag gick dock mest för oss själva och min kompis haka på. Vi pratade och jag la märke till att vi gick galet nära varandra! Det brukar vi typ alltid göra när vi går tillsammans har jag märkt. Sen så påpekade min kompis att han log jättemycket utan någon anledning. Han lyssnade även på musik och jag ville höra så jag tog initiativ och lutade mig mot hans huvud och lyssnade igenom hans hörlurar, han log lite smått. När vi skulle skiljas åt stod båda vid korsningen ett tag tills han sa hejdå och kramade mig, jag kramade honom lite hårdare än vanligt.

Några dagar senare smsar jag honom och frågade vad han gjorde och han inte gjorde nåt speciellt så jag frågade om han ville hänga med mig till kungsan och han sa att han inte kunde eftersom han hade lovat sin kompis att göra en so-uppgift den kvällen. Sen smsade vi lite till tills han dödade konversationen. Sen smsade jag någon timme senare och frågade vad han skulle göra i helgen, han skrev att han skulle ta det lugnt och plugga lite. Då frågade jag om han ville ses oså skrev han "shit vad du var på på att ses :P:P" och jag skrev "men träffa inte mig då :(" och han skrev "nehe ok :P" och jag skrev " eller vill du? :P" och han skrev efter typ en timme "får se, varför vill du träffa mig för? :P" oså bytte han ämne hela tiden. Så det kändes lite som om han inte ville. Nästa vecka var det drama igen och då gick jag fram till honom och lyssnade på hans musik, vi hade våra huvud ihop och lyssnade genom en hörlur. Sen så skulle jag upp och där uppe stötte jag på honom igen oså tjaffsade vi lite om att jag stalkade han, sen så gick han. Sen smsade jag honom och frågade om han skulle gå hem och han skrev att han skulle hem till sin kompis och att han skulle göra nåt annat sen och då frågade jag vad han skulle göra för att hålla konversationen vid liv och då skrev han "vafan, skit i det du :P" och jag skrev att han var dryg oså skrev han att han inte var det oså dödade jag konversationen. Sen skrev han efter typ en halvtimme oså smsade vi jätte oseriöst. Sen slutade han att svara helt plötsligt. Skrev "va? hahah" på mitt sista sms så det var inte så att det var tråkigt eller så. På kvällen var han inne på fb så jag skrev "dissarN" till honom på chatten men han svarade inte och han chattade med min kompis samtidigt så jag vet att han såg det.

Dagen efter såg jag honom i skolan och jag fick ögonkontakt när jag gick förbi i korridoren och han kollade på mig så sa jag hej, trots att jag hade bestämt mig för att dissa honom. Han hejade tillbaka. Sen sa jag "dissar du mig?!" och log lite smått och han log tillbaka och bara gick vidare. Sen vände han sig om och fortsatte att le. Sen var det inget mer med det, dagen efter vart det rådiss även från min sida. Och dagen därpå var vi i en park nära skolan, med våra klasser då. Vi snackade inte alls, vi var inte ens i närheten av varandra. Sen kom min kompis & hennes klasskompis (vi går olika linjer) dit och vi satte oss på en bänk. Vi snackade ett tag och sen vinkade hon hit honom & hans snygga kompis. Han kramade henne. Sen satte dem sig. Min kompis gick precis efter att de satte sig så det var bara jag, han, hans kompis & min klasskompis. Först fick jag ögonkontakt med hans snygga kompis men jag bröt den, sen fick jag ögonkontakt med honom, jag kollade länge in i hans ögon och han in i mina, tills han bröt den. Sen vet jag inte hur vi kom in i ämnet men vi snackade om "dissen" och han sa att han inte dissade mig och jag sa jo han nej jag jo osv. Sen snackade vi om livet å så en stund. Sen gick de helt plötsligt, han och hans snygga kompis. Vi var kvar och efter en stund kom min andra kompis tillbaka (hon som chattar mycket med honom). Efter en stund kom dem tillbaka och min hon sa "haha, oså kommer ni tillbaka som hundar?!" och han sa "vi ska gå och jag ville bara säga hejdå till min bästis" jag sa "vem är din bästis?" och han sa "du" och min kompis sa "naaaw", sen stog dem där en stund och började sedan att gå. Min kompis ropade "får jag ingen hejdåkram" och han sa "joo" och kom tillbaka sen ställde han sig bredvid mig och sa "jag börjar med dig, ställ dig upp" så kramade jag honom, sen kramade han min kompis (hon som han chattar mycket med) sen gick han. Så jag fick alltså en kram av honom utan att fråga om en, och det var inte så att han kramade alla heller!

Hursomhelst så är det sommarlov nu och jag måste ta initiativ och skriva sms om jag vill träffa honom men jag vill inte att han ska "nobba mig" som han gjorde förut eller inte svara alls. Jag har det riktigt trevligt med honom när vi är med varandra i verkligheten men när vi smsar så verkar han så ointresserad av mig på alla sätt som finns. Jag har även "planerat" att säga till honom att jag gillar honom om det nu blir så att vi träffas, men jag är rädd för att förlora honom helt, alltså att han "blir rädd" för mig eller utnyttjar hela situationen på något sätt. Har du något tipps på vad jag kan göra? Alltså typ något bra sätt jag kan fixa en träff med honom, är det en bra idé att jag berättar för honom hur jag känner? Sen så vill jag inte att han ska känna sig som en i mängden eftersom jag först "nappade" lite på hans snygga kompis, men det blev inget då han sa att han hade tjej och jag sa att jag bara ville träffa honom som kompis...

Är han ens intresserad??

// känner mig lite desperat


   
Citera
zIGGE

när du skriver "han" hela tiden i början, menar du den snygga eller den intesnygga?


   
SvaraCitera

fråga


   
SvaraCitera
zIGGE

ska läsa det här när jag har tråkigt 😛 och sitter på tåget 😛 bra tidsfördriv 😀


   
SvaraCitera
Bullet
Ämnesstartare

zIGGE:

när du skriver "han" hela tiden i början, menar du den snygga eller den intesnygga?

Han är alltid han jag gillar och "hans snygga kompis" är alltid den snygga kompisen 😛


   
SvaraCitera
Bullet
Ämnesstartare

OF 5:

fråga

Om han gillar mig?

zIGGE:

ska läsa det här när jag har tråkigt 😛 och sitter på tåget 😛 bra tidsfördriv 😀

Hahaha, gör det & sen får du komma med lite tips (A)


   
SvaraCitera

Bullet:

Om han gillar mig?

ja för han borde ju veta (förhoppningsvis)

Vi andra kan ju bara tro och det hjälper ju föga


   
SvaraCitera

Nu orkade jag bara läsa halva, men låter som han har dålig självkänsla.


   
SvaraCitera

jäklar
en lång novell om typ ingenting
jag är imponerad
ja smsa du och fråga om ni kan hitta på något
det blir säkert kul


   
SvaraCitera
Bullet
Ämnesstartare

OF 5:

ja för han borde ju veta (förhoppningsvis)

Vi andra kan ju bara tro och det hjälper ju föga

borde jag fråga om han gillar mig eller säga att jag gillar honom? [confused]

bullen:

Nu orkade jag bara läsa halva, men låter som han har dålig självkänsla

Han är väldigt blyg.

krasch:

jäklar
en lång novell om typ ingenting
jag är imponerad
ja smsa du och fråga om ni kan hitta på något
det blir säkert kul

Några bra tips på vad man kan göra? vill inte vara för på, vad är gränsen till att vara för på med tanke på att jag har frågat honom om han vill göra saker vid andra tillfällen då han har varit upptagen...


   
SvaraCitera

Bullet:

borde jag fråga om han gillar mig eller säga att jag gillar honom?

Det är hugget som stucket


   
SvaraCitera

Blir alltid avundsjuk på folk som kan skriva så här mycket [sad]


   
SvaraCitera

Ha en filmkväll med honom och era kompisar. Jag vet inte.. låter som han gillar dig mycket i alla fall och gillar du honom så måste du "vara på" eller åtminstone visa att du vill vara mer än vänner.


   
SvaraCitera

Läsa hälften.
Inse att det inte är en sexnovell.
Gå ur tråden.


   
SvaraCitera
Bullet
Ämnesstartare

GencoOil:

Det är hugget som stucket

Och med det menar du...? [crazy]

Panda:

Blir alltid avundsjuk på folk som kan skriva så här mycket

Hahah, bara att skriva ut allt man känner och när man är klar så blir det mycket [wink]

Hjärtlös:

Ha en filmkväll med honom och era kompisar. Jag vet inte.. låter som han gillar dig mycket i alla fall och gillar du honom så måste du "vara på" eller åtminstone visa att du vill vara mer än vänner.

På vilket sätt tycker du att det verkar som om han gillar mig? Tycker du att det är ett bra sätt att "visa mina känslor" för honom om jag säger att jag gillar honom? [blush]


   
SvaraCitera