Aviseringar
Rensa alla

Gillar killar...


Ämnesstartare

... när en tjej tar lite initiativ och börjar snacka med honom? dvs, visa lite intresse fastän han inte gjort de än? tänker nämligen skriva till min crush men vill liksom inte vara för "på" då han kanske inte alls är intresserad.


   
Citera

Vad är det du söker efter med ditt inlägg?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CitronSaft:
Vad är det du söker efter med ditt inlägg?

asså vill skriva till min crush som sagt, men jag är rädd för att bli totalt dissad eller att det ska bli extremt stelt när vi ser varandra i skolan, elr att jag ska känna mig för på. Vill ju ändå att han ska uppskatta att jag skriver till honom trots att vi inte känner varandra.


   
SvaraCitera
myten

alleballe99:
... när en tjej tar lite initiativ och börjar snacka med honom? dvs, visa lite intresse fastän han inte gjort de än? tänker nämligen skriva till min crush men vill liksom inte vara för "på" då han kanske inte alls är intresserad.

Är väl inget fel om en tjej tar initiativet, känns ju lite onödigt att bara sitta och vänta på att han ska skriva


   
SvaraCitera

Om killar gillar det? Beror på vilken kille det är, vilket humör han är på och vad han tycker om den andra personen. 

Vi vet inte hur han kommer reagera, men chansa vettja! 


   
SvaraCitera

Om man är diskret så. 


   
SvaraCitera

Kanske


   
SvaraCitera

Var casual och mystisk 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:
Om man är diskret så. 

hur e man diskret?


   
SvaraCitera

Troligtvis gör du honom glad. Go for it


   
SvaraCitera

Det är spännande, för killar är som folk i allmänhet. Gillar folk när någon halvbekant hör av sig? Alltså, de flesta tycker nog det är en rätt neutral upplevelse, kanske lite "huh, vad vill hen?" men inget som vare sig är jättepositivt eller jättenegativt.
Gillar folk i allmänhet när denna nya person är trevlig att föra samtal med? Jao.
Gillar folk i allämnhet att känna sig trängda eller pressade? Nej. 

Så det beror ju helt och håller på hur du tar kontakt, vad du säger/skriver och hur han känner inför det.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

initiativtagande är alltid positivt.


   
SvaraCitera
*-*
 *-*

Initiativtagande i sig behöver inte nödvändigtvis vara negativt. Det krävs av någon part för att komma någon vart (helvete, ännu ett underbart rim), och ifall han inte är intresserad av att ta det första steget så faller lotten på dig. Avböjer han, ja då försökte du åtminstone och så slipper du grubbla på om det hade kunnat bli något mellan er (något mer än en vägg).

Tillägg, jag hyser ett ogillande inför faktumet att det är ett kallt klimat vi lever i. Nej, syftar ej på temperaturen utan mer på det sociala planet. Varför har det etablerats en allmän uppfattning om att det är konstigt/creepy/desperat att påbörja en helt vanlig konversation med en människa man är intresserad av att lära känna? Javisst att man kanske inte vill ha en efterhängsen och påflugen jävel efter sig, men det blir nog ganska uppenbart ifall en person tycker att ens närvaro är obehaglig. Då skiter man helt enkelt i det.

Är iofs lite för blyg för att på måfå ta kontakt med främlingar själv, men när det omvända skett så är det trevligt (med ett fåtal undantag naturligtvis). Någon gång skall jag prova på att bräcka detta sociala tabu.


   
SvaraCitera