Aviseringar
Rensa alla

Gillar ni gamla filmer? (Från 50/60-talet)


Smilen
Ämnesstartare

Vad ser ni på för filmer som är skapta på 50/60-talet som är svartvita? Det Sjunde Inseglet är riktigt bra som jag kan komma på.


   
Citera
Haien

12 angry men var bra


   
SvaraCitera

It's a wonderful life är nog en av mina favoritfilmer. Har inte sett super mycket andra äldre filmer, bara typ barn filmer när jag var liten


   
SvaraCitera

 Some like it hot, Mary Poppins, The Sound of music, West side story, Det sjunde inseglet


   
SvaraCitera

Jag gillar Scarface från 30-talet och The Little Shop of Horrors från 60-talet.


   
SvaraCitera

WeirdTeen:
 Some like it hot, Mary Poppins, The Sound of music, West side story, Det sjunde inseglet

Damn slog mig inte att mary poppins var så gammal,
tidslös


   
SvaraCitera

Bananlåda:

Damn slog mig inte att mary poppins var så gammal,
tidslös

Jepp! Practically perfect in every way! Mycket glad


   
SvaraCitera

WeirdTeen:

Jepp! Practically perfect in every way! Mycket glad

Yees


   
SvaraCitera

"som är svartvita" ja Icke! inte med färg Oskyldig tror inte vissa läste noga där Trött

Till själva svaret då.. Efter att jag såg serien The Kennedys och såg att Marilyn Monroe med i serien så blev jag allt mer intresserad av hennes livshistoria (läst flera av hennes biografier) och började kolla upp lite filmer med henne och lite annat
från 40-60 talet Den första jag fick upp ögonen för var Gentlemen Prefer Blondes och den bästa scenen där hon sjunger "Diamonds Are a Girl's Best Friend" efter det rullade intresset på..

Men de svartvita filmer som jag kollar på är..

A Palce in The Sun (har)
I Confess (har)

The Misfits (Har) (Tror det var Marilyn Monroes sista film) asså den filmen och den scenen när Marilyn Monroe karaktär (Roslyn) blir helt rasande på Gay och de andra när de fångar in hästar på ett mycket brutalt häst.. Det är sån stark scen.. det raseriet kommer verkligen från hjärtat.. man märker att hon känner något starkt för hästarna.. hon bryter ihop nästan.. 

Idag skulle hon ha fått en Oscar för den här den filmen ^^


   
SvaraCitera