Aviseringar
Rensa alla

Gillar tyvärr en tjej i skolan..


Ämnesstartare

Halloj alla hjälpsamma personer.

Jag har påbörjat en påbyggnad utav mina kassa betyg för ett bra tag sedan och har nu börjat utveckla känslor för en viss tjej som jag bara har lektion med ett par gånger i månaden. Hon är ganska tyst utav sig och sitter oftast för sig själv, men hon verkar titta mig i ögonen lite då och då och le och skratta åt mina fåniga skämt som jag drar ibland, hon är även den enda som skrattar, kanske skrattar hon för att hon tycker jag är töntig eller så är jag dörolig i hennes ögon.. 

Problemet är att jag är ganska dålig på att bedöma mina egna situationer och det känns som om jag bara skulle göra det jobbigt för henne om jag började bli översocial med henne då vi knappt pratar med varande i nuläget, om hon inte ens gillar mig på samma sätt som jag verkar gillar henne. Vi säger kanske hej någon gång i korridoren och pratar lite skämtsamt med varandra i klassrummet.

Jag vet inte heller om hon har partner.
En kompis till mig känner denna tjej men jag tycker det vore pinsamt om jag pratade med denna kompis och ryktet spred sig att jag gillade denna tjej.

Jag vet inte heller om jag vågar adda denna tjej på min Facebook då det kanske skulle se misstänksamt ut då vi knappt känner varandra. Det kanske skulle kännas lite som stalkervarning, eller? ^^

Det brukar vara jag som ger råd till andra men jag är helt värdelös på att ge mig själv kloka råd. Finns det någon med ett lindrigt och klokt råd som man kan fundera på?


   
Citera

Hur bra tycker du att du känner henne? Eller hur bra "connection" tycker du att ni har?


   
SvaraCitera

Olycklig: Jag vet inte heller om jag vågar adda denna tjej på min Facebook då det kanske skulle se misstänksamt ut då vi knappt känner varandra.

Jaha, men då är det bara att lära känna mer. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lmaomynigga: Jaha, men då är det bara att lära känna mer.

Jo men det känns lite jobbigt att gilla någon som man knappt kan umgås med då vi oftast går i olika klasser. Men när jag är med mina vänner så är det oftast mig hon ser på och småler åt och kollar i ögonen när vi hejar på varandra, kanske gör hon det bara för att vara snäll. Jag blir lite smått galen utav att inte veta om någon jag gillar, gillar mig eller ej.

Och snart är det jullov, då kommer vi inte att ses på ett tag. Jag vet inte ens om hon kommer att gå kvar efter jullovet. Det är också en jobbig tanke då jag inte känner henne så väl. ^^


   
SvaraCitera

Gå fram och småprata lite och se hur det utvecklas...


   
SvaraCitera

Olycklig:

Jo men det känns lite jobbigt att gilla någon som man knappt kan umgås med då vi oftast går i olika klasser. Men när jag är med mina vänner så är det oftast mig hon ser på och småler åt och kollar i ögonen när vi hejar på varandra, kanske gör hon det bara för att vara snäll. Jag blir lite smått galen utav att inte veta om någon jag gillar, gillar mig eller ej.

Och snart är det jullov, då kommer vi inte att ses på ett tag. Jag vet inte ens om hon kommer att gå kvar efter jullovet. Det är också en jobbig tanke då jag inte känner henne så väl. ^^

Känns mest som att du är desperat. Du har 2 val börja snacka med henne på rasten eller via facebook. Att skriva här hjälper inget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lmaomynigga: Känns mest som att du är desperat. Du har 2 val börja snacka med henne på rasten eller via facebook. Att skriva här hjälper inget.

Jo det kan nog se så ut. Ville mest skriva av mig här då jag knappast törs prata med någon på skolan om att jag gillade denna mystiska tjej. Får nog försöka att dra till med en trevlig konversation på skolan med denna tjej på rasten på något vis.


   
SvaraCitera

Olycklig:

Jo det kan nog se så ut. Ville mest skriva av mig här då jag knappast törs prata med någon på skolan om att jag gillade denna mystiska tjej. Får nog försöka att dra till med en trevlig konversation på skolan med denna tjej på rasten på något vis.

hur gammal är du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:
Gå fram och småprata lite och se hur det utvecklas...

Jo men det kan ibland vara svårt att bara börja småprata lite med någon man knappt känner, men detta är nog det enda alternativ jag har att välja på :]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lmaomynigga: hur gammal är du?

Jag kanske är lite gammal för detta forum men jag är över 25+ 


   
SvaraCitera

Olycklig:

Jag kanske är lite gammal för detta forum men jag är över 25+ 

Jaha, men då är det väl inget pinsamt alls. Jag har visat intresse för flera tjejer i min umgängeskrets utan att det blivit något men det har aldrig varit pinsamt. 


   
SvaraCitera