Aviseringar
Rensa alla

Gillette


Ämnesstartare

Varför fick Gillette så mycket hat och förlorade stora summor pengar, tack vare denna video och andra orsaker? 


   
Citera

Jag minns att jag såg på Jean-François Gariépys uttalande angående den videon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:
Jag minns att jag såg på Jean-François Gariépys uttalande angående den videon.

Den är över 1 timme. Kan du säga lite om hans åsikter. 


   
SvaraCitera

Go woke get broke


   
SvaraCitera

Malonexd:

Den är över 1 timme. Kan du säga lite om hans åsikter. 

Se på dubbel hastighet, så är du klar på 25 minuter; endast de första 50 minuterna är relevanta.


   
SvaraCitera

men OK, sammanfattat, han ogillar Gillettes angrepp på traditionell maskulinitet. Knyt inte våld till män. Det är inte fel att vara man, det Gillette kritiserar är inte knytet till män, det är inte ett problem angående män.

han är också rasist och ogillar att reklamen stödjer att ickevita ska förhindra vita män från att föröka sig med vita kvinnor.


   
SvaraCitera

För att utveckla mitt svar så pågår det just nu ett kulturkrig på nätet mellan vänsterfalangen och högerfalangen. Sociala rättvisekämpar mot reaktionära om man så vill. Detta ser globala mångmiljonföretag och de ser hur de kan tjäna pengar genom att marknadsföra sig gentemot en grupp, oftast riktar man reklamen mot vänsterfalangen. Vilket de reaktionära svarar med massiva downvotes eller bojkott. 

Gillette var inte första instansen av detta och kommer inte vara den sista.
Några exempel: Star Wars, Battlefield V trailern, MCU:s riktning etc.

Ibland har de reaktionära rätt dvs. Företagen förlorar på att bli "woke" ex. Gillette förlorade flera miljoner föregående år. Ibland har vänsterfalangen rätt, såsom att MCU fortfarande går med absurda vinster. 

TLDR: Kulturkrig där företag väljer sida, oftast till vänster och reaktioner därefter. 


   
SvaraCitera