Aviseringar
Rensa alla

Gitarr mickar!


Ämnesstartare

Min Epiphone Les Paul gitarr behöver uppgraderas med nya mickar. letar efter grymt bra mickar. typ EMG men vet inte om dom är ngt. aktiva mickar fungerar väl inte med tanke på att man måste ha batteri till det? [shake]


   
Citera

andlin103:

aktiva mickar fungerar väl inte med tanke på att man måste ha batteri till det?

Blir väldigt bökigt om inte annat då du antingen måste bygga in en batterilucka eller skruva upp gitarren när batteriet tar slut [party]


   
SvaraCitera

hahahaha


   
SvaraCitera

Ta du din gitarr o knalla in till en musikaffär så löser dom alla dina funderingar o problem. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Blir väldigt bökigt om inte annat då du antingen måste bygga in en batterilucka eller skruva upp gitarren när batteriet tar slut

precis. har inte lust att förstöra gitarren liksom..

TheSpookyMan:

Ta du din gitarr o knalla in till en musikaffär så löser dom alla dina funderingar o problem.

haha javisst. lär väl kosta 3-4000 bara för jobbet eller ngt.. + 2000 för mickarna. [bigsmile]


   
SvaraCitera

andlin103:

haha javisst. lär väl kosta 3-4000 bara för jobbet eller ngt.. + 2000 för mickarna.

Vad är alternativet? Att du letar upp superbra mickar själv o skruvar dit dom? Fixar du det så... självklart... let's go. [wink]

Ett bra förstaförsök är väl att kontakta världens största gitarrbutik... GUITAR CENTER som ligger på Sunset Blvd i Hollywood eller Beverly Hills i Los Angeles, California. Dom kan säkert ge dig bättre råd än vad UMs medlemmar kan. [wink] ... [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

Vad är alternativet? Att du letar upp superbra mickar själv o skruvar dit dom? Fixar du det så... självklart... let's go.

asså jag är inte helt jävla dum i huvudet. jag vet hur man byter mickar på en gitarr.

TheSpookyMan:

Ett bra förstaförsök är väl att kontakta världens största gitarrbutik... GUITAR CENTER som ligger på Sunset Blvd i Hollywood eller Beverly Hills i Los Angeles, California.

aa visst. ska jag kontakta ett företag som ligger på typ andra sidan jorden bara för att få tag i ett par mickar? [confused]


   
SvaraCitera

köp en sm57'a och ett mickstativ


   
SvaraCitera

Du borde kika in och ställa din fråga här tycker jag.

http://forum.studio.se/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PlasticNeon:

köp en sm57'a och ett mickstativ

lätt..

My dreams are her:

Du borde kika in och ställa din fråga här tycker jag.

ska kolla. [crazy]


   
SvaraCitera