Aviseringar
Rensa alla

Gitarrförstärkare


Ämnesstartare

Är inte så insatt:P
Ska köpa en Gibson Les Paul Studio(första elgitarr[blush])... Förslag på förstärkare?


   
Citera

Vad tänker du spela för musik? 🙂

Rekommenderar VOX AD30VT , line 6 spider IV 30, Peavey Vypyr 30. Bra förstärkare och de kommer räcka ett bra tag. Kika på youtube och se vad du får för pengarna, de ligger runt 2000-3000:- nya, men det finns begagnade på blocket för 1500~:- [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack!

Adde88:

Vad tänker du spela för musik?

Rock, hårdrock[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bortkommen:

Ska köpa en Gibson Les Paul Studio(första elgitarr [blush])...

Ska du verkligen lägga ner så mycket pengar på din första elgitarr? Fast vad vet jag, du kanske har spelat sen tidigare. Och det du frågade om var ju egentligen en förstärkare. [blush]

Det bästa är nog att prova gitarren du tänker köpa med olika förstärkare i en musikbutik. Ta den som du tycker låter bäst och som också ligger inom din tänkta prisklass. Om du stöter på problem eller frågor kan säker personalen hjälpa dig på plats. [y][love]


   
SvaraCitera

bortkommen:

Rock, hårdrock[y]

Köp en vox, du kommer inte att ångra dig!

Härligt att ha en gibson lp studio som sin första elgitarr, dock skulle jag kanske köpa en nybörjargitarr och efter 1-2 år köpa en bättre. 🙂 Men du kanske har lirat akustisk gitarr, vad vet jag. 😀

Lyssna på xsaosinx, prova några gitarrer och känn efter vilken som passar dig bäst. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Ska du verkligen lägga ner så mycket pengar på din första elgitarr?

Har spelat klassisk ett tag, tänker ha elgitarren som biinstument (om jag kommer in på ESMK).
Kommer säkert ändå vilja ha den om något år ändå. Lika bra att köpa på en gång än att köpa en billigare först... tror jag[shake][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bortkommen:

Har spelat klassisk ett tag, tänker ha elgitarren som biinstument (om jag kommer in på ESMK).

Ah, hoppas att det går bra!

bortkommen:

Kommer säkert ändå vilja ha den om något år ändå. Lika bra att köpa på en gång än att köpa en billigare först... tror jag

Om du är säker på att du tänker fortsätta och redan har gitarrvana så är det ju ingen skada skedd. Då byter du ju ändå i slutändan troligtvis upp dig till den gitarr du köper nu på en gång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Adde88:

Köp en vox, du kommer inte att ångra dig!

Ska kolla. Tackar[smile]

xsaosinx:

Om du är säker på att du tänker fortsätta

Är ganska säker på att jag kommer fortsätta, kommer nog ha ganska svårt att tröttna på gitarr[wink].
Tack för svaren


   
SvaraCitera