Aviseringar
Rensa alla

Gitarrförstärkare! sjukt svårt!


andlin103:

asså jag hade tänkt mig lixom typ 6000kr men asså det kan ju gå över 10000 lappen. 🙂 funderade på att köpa lite pedaler också. 🙂 men det kanske inte behövs när man har en fin stärkare. [bigsmile]

Vad är du intresserad av för pedaler?

Köper du dig en fin Marshall JCM800 så har du ren genuin dist att mörda för. Vi snackar episka nyanser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

keybored:

Vad är du intresserad av för pedaler?

Köper du dig en fin Marshall JCM800 så har du ren genuin dist att mörda för. Vi snackar episka nyanser.

ja du. tror det ska bli en ny wah wah. sen en Distorsion, Reverb och halleffekt, och Toneworks AX3000G multieffekt. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

andlin103:

Köper du dig en fin Marshall JCM800 så har du ren genuin dist att mörda för. Vi snackar episka nyanser.

Ja. en jCM800 hade suttit fint. men finns dom att köpa nya någonstans eller? kan gå med en beg också men är inte säker. [bigsmile]


   
SvaraCitera

andlin103:

ja du. tror det ska bli en ny wah wah. sen en Distorsion, Reverb och halleffekt, och Toneworks AX3000G multieffekt. [smile]

Jag rekommenderar dig att köra så analogt det bara går och därför undvika multi. Dist-pedal behöver du knappast med en fet förstärkare, men det är ingen hemlighet att Marshall ShredMaster kompletterar en gammal JCM800. Bästa kombon ever!

Är det Reverb du vill ha rekommenderar jag dig faktiskt Electro Harmonix Holy Grail plus. Enkla, men mycket bra inställningar.

Delay, kanske? MXR Carbon Copy.

Wah Wah, där tycker jag du införskaffar dig en Morley.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

keybored:

Wah Wah, där tycker jag du införskaffar dig en Morley.

jag tänkte mig en Dunlop Crybaby. [badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slash Signatur. [smile]


   
SvaraCitera

andlin103:

men det kanske inte behövs när man har en fin stärkare. [bigsmile]

Jo, givetvis. Det beror ju på hur du vill att din gitarr ska låta!

Crybaby är ett safecard när det gäller Wahwah. Men som Keybored säger så är Morleys wahwah's right awesome.

Men när det gäller att fördela pengarna så kan pedaler vänta, känns vettigare att lägga några tusen mer på stärken innan du köper effekter. Fast det är ju vad jag tycker! 🙂

Hade inte bangat en Les Paul, själv. Jag spelar Strata med en ny humbucker i stall. Men för de tyngre grejorna man spelar vore det schyst med lite fetare gitarr för distade grejor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om alla vill veta så hittade jag min Les Paul På Blocket för 17000 kr. nästan ny! [badgrin] finns nog säkert någon där för den som vill ha. [y]


   
SvaraCitera

Har en Schecter Synyster Custom, EXAKT samma som Synyster Gates (gitarristen i Avenged Sevenfold) kostade 13 000 kr, och jag kan då inte säga att det är så jävla kul för den, har en ÄCKLIG VÄRDELÖS SKRAMMLANDE 30W -.- Inget jag kan rekomendera men om du vill ha en bra hemma förstärkare tycker jag att du ska köpa en Spider IV 75w eller kanske 120w. Ananrs så kan du ju skippa en förstärkare hemma och spela på datorn istället? 🙂 Funkar utmärkt, sen spara ihop till en bra förstärkare, men har inte läst hela tråden så vet inte om du köpt någon nu eller inte xP


   
SvaraCitera