Aviseringar
Rensa alla

Gitarrtråd


Ämnesstartare

Macktorsken:

få råd.

ge mig pengar.

internet:

spela bara så löser det sig antagligen, precis som med det mesta andra ger övning färdighet...

Jo...
Men det känns omöjligt...


   
SvaraCitera

Les voleurs:

ge mig pengar.

Nä, fixa det själv som en anständig person skulle ha gjort. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

lol, tror du att alla som har lärt sig av lärare inte kan göra sådant? Det är klart när man har blivit bra på gitarr så börjar man spela på sitt egna vis. Det är i början man får lära sig "hur det ska vara" fast sedan så får man göra på sitt sett.

men jag kan redan grunderna, vi har lärt oss gitarr förra terminen i skolan.

Dold text: fick mvg [cool]


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Det är i början man får lära sig "hur det ska vara" fast sedan så får man göra på sitt sett.

ja, fast om man lär sig omvänt är jag övertyga dom att man får ett helt annat förhållningssätt till det, pga: ytterst seriösa empiriska studier: de flesta jag känner som gått estet eller lärt sig genom musikskolan spelar astråkiga grejor i dagsläget, medan de flesta som är självlärda och fortfarande spelar spelar mkt häftigare saker.

naturligtvis fattar jag väl att det beror på, och flera faktorer spelar in, men när man kommer till saken är det alltid häftigare att ha gjort något själv än betalt någon annan för att göra det åt en.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Nä, fixa det själv som en anständig person skulle ha gjort.


   
SvaraCitera

Les voleurs:

men jag kan redan grunderna, vi har lärt oss gitarr förra terminen i skolan.

Vet ej vad du läser, men om du inte läser musik inritning så brukar dom kurserna vara väldigt... för lite


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns det någon där ute som kan komma med lite tips?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Vet ej vad du läser, men om du inte läser musik inritning så brukar dom kurserna vara väldigt... för lite

javet [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är i samma situation, typ. Försöker spela skalor och fingerövningar för att bättra på smidigheten. Ibland är det skoj, oftast dötrist.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

oftast dötrist.

+ ont i fingrarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Les voleurs:

+ ont i fingrarna.

Har du lärt dig F än?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Har du lärt dig F än?

försöker.


   
SvaraCitera
RAMLAR

Les voleurs:

+ ont i fingrarna.

Ja och sen varmvatten på det när man duschar. ajajaj. När går det över? Har spelar i tre dagar (jullov [love]) och har nästan som blåsor på pekfingret och långfingret.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RAMLAR:

Ja och sen varmvatten på det när man duschar. ajajaj. När går det över? Har spelar i tre dagar (jullov ) och har nästan som blåsor på pekfingret och långfingret.

precis vad jag menar.


   
SvaraCitera
RAMLAR

Les voleurs:

precis vad jag menar.

[n]


   
SvaraCitera