Aviseringar
Rensa alla

Gjorde dessa igår! *duktig*


Geigerzähler:

Alltså, jag massproducerar ju inte möss och gör det inte för någon ekonomisk vinning. Så jag går ganska mycket minus på dem, ibland har ju avelsdjur blivit sjuka och behövt veterinärvård och det är ganska många tusenlappar. Har väl fött upp 30-40 ungar i år, säljer dem för 100-200kr/st.

Nej, jag trodde inte heller att du "massproducerade" möss. Men det är ju en viss skillnad att bara ha några möss för sitt eget höga nöjes skull och att avla. Du gör ju bevisligen det senare. Har nämligen själv funderat på att börja avla fram husdjur. Lutar nog mest mot katter. [smile] Även om vi även tänkt köpa en eller ett par hundar framöver. Katter har vi redan, raskatter alltså.

Kan tänka mig att veterinärkostnaderna rullar iväg pengar. Möss går väl inte att försäkra, eller?

Har du sålt 30 - 40 ungar för ett snitt på 150 kronor så blir det ju en slant. [wink]

Jag tycker definitivt inte att det är något fel att som privatperson syssla med avel bara man sköter sina djur bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daddy Cool:

Kan tänka mig att veterinärkostnaderna rullar iväg pengar. Möss går väl inte att försäkra, eller?

Jo, klart att de går att försäkra (har kaninen försäkrad) men med tanke på att det kostar 38kr i månaden per mus och jag lägger ca 5-10.000kr på veterinärkostnader om året så är det inte värt det efter som att bara försäkringarna skulle kosta över 18.000kr då jag i snitt har c.a. 40st avelsdjur hemma. [smile] Men om det hade gått att gruppförsäkra som man kan om man har hund/katt uppfödning så skulle jag självklart ha gjort det.

Daddy Cool:

Har du sålt 30 - 40 ungar för ett snitt på 150 kronor så blir det ju en slant. [wink]

Nja, med tanke på vad mina möss äter (mycket färskt kött, ägg, grönsaker, den dyraste fyrkornsblandningen som man kan få tag på, fina fröer, svindyra torkade insekter, levande insekter och massa annat) så går jag väl kanske bara några få kronor plus. [rolleyes]

Daddy Cool:

Har nämligen själv funderat på att börja avla fram husdjur. Lutar nog mest mot katter. [smile]

Vad för ras? 🙂


   
SvaraCitera

Men gud. Du är ju alldeles för söt, bruden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Men gud. Du är ju alldeles för söt, bruden.

[blush]


   
SvaraCitera