Aviseringar
Rensa alla

Gjort slut


Ämnesstartare

AhOui105:

försöker ta sig ur ett osunt förhållande?

verkar vara en jobbig tjej, ignorera så tröttnar hon tillslut :'>


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

upponer:

nej okej, du skrev själv att du kände dig elak mot henne så tänkte så..(menade inget illa så)[smile]

Jo, jag känner mig väldigt elak. Inte det lättaste när personen du älskar gråter sig hes i telefonen att tänka på vad som är bäst och inte följa hjärtat enbart.

Förstod att du inte menade något illa, inte lätt för alla här att veta exakt hur jag har haft det. Vill bara höra lite vad folk har att säga. Det stärker 🙂


   
SvaraCitera

AhOui105:

Det här är stärkande faktiskt och så har jag ju alltid min mamma hehe

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

upponer:

bråkar gör väl alla i en relation mer eller mindre?

Men det är ju knappast sunt att bråka så ofta som en gång i veckan? :s


   
SvaraCitera

x_marty:

När den rätta dyker upp, då säger hjärtat till och då får huvudet säga vad det vill.

Dumheter. Tror du verkligheten funkar så?


   
SvaraCitera

Nintendo:

Men det är ju knappast sunt att bråka så ofta som en gång i veckan? :s

Dessutom handlar det inte om vanligt bråk. Tjejen är både svartsjuk och har kontrollbehov. Det går knappast att placera i kategorin "normalt".

Självklart vill jag att hon ska få hjälp, men man behöver inte vara tillsammans med någon som håller på på det sättet. Det är inte sunt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Men det är ju knappast sunt att bråka så ofta som en gång i veckan? :s

Nej, det har du rätt i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Men det är ju knappast sunt att bråka så ofta som en gång i veckan? :s

Är du seriös nu?
Är väl ändå "bra" att göra det så man inte stänger inne allt och till slut så spricker det och all skit kommer ut direkt?
Nu beror det kanske på vad det bråkas om och hur det bråkas, men om det bara är att tjata och käfta emot så kan det vara bra att vädra sig lite. Ett sunt förhållande behöver gräl då och då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Är väl ändå "bra" att göra det så man inte stänger inne allt och till slut så spricker det och all skit kommer ut direkt?

Spot on! Men i mitt fall kunde vi bråka om småsaker och det slutade med att hon skrek ur sig sitt hat, var elak, vände allt jag sagt i förtroende till henne emot mig och till och med slåss.. Allt detta över en sak som att jag kanske pratat med en barndomsvän som råkade vara tjej eller något i den stilen..

Din poäng är helträtt dock, man ska "bråka" eller tjafsa i ett förhållande, annat vore konstigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AhOui105:

det slutade med att hon skrek ur sig sitt hat, var elak, vände allt jag sagt i förtroende till henne emot mig och till och med slåss..

Då låter i alla fall inte det hållbart så bra att du gjorde slut och försök att hålla det till det nu. Inte värt att ge sig in i ett dåligt förhållande igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Är du seriös nu?

Ja [shake]

Knarko:

Är väl ändå "bra" att göra det så man inte stänger inne allt och till slut så spricker det och all skit kommer ut direkt?

Det låter ej som en sund relation där så mycket "händer" att man måste bråka en gång i veckan för att inte spricka. Så mycket "skit" ska inte hinna samlas upp på en vecka, imo.

Knarko:

Ett sunt förhållande behöver gräl då och då.

Jag har aldrig sagt något annat, jag säger bara att jag inte tycker att en gång i veckan är "då och då". Jag föredrar att diskutera med min partner om det finns några problem, inte bråka i stil med:

AhOui105:

"det är ok älskling, du drog bara upp allt jag sagt till dig i förtroende och använde det emot mig, sparkade och slogs lite samt spottade på hela min familj.

Dessutom så har de gjort slut flera gången, tjejen är omätligt svartsjuk och har sjuka kontrollbehov. Det låter inte som en sund relation enligt mig och jag hade aldrig stannat i den så pass länge som TS har.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pumanJessica:

Dumheter. Tror du verkligheten funkar så?

Du måste missat den mest väsentliga delen från filmen "Tsatsiki Morsan och Polisen". Gör om gör rätt, unga dam.


   
SvaraCitera

Du får se till att ha saker att göra, på en bekväm nivå, nu när du gjort slut och är utan all turbulens som du upplevt dagligen. Kan vara något som är ganska svårt att leva utan när man väl levt med det i över ett år.

Gjorde slut med en svartsjuk och grälsjuk kille och upplevde det så, det blev väldigt tomt utan alla gräl (och såklart allt som var fint och bra med förhållandet också), vänner försökte uppmuntra en till att följa med och festa och kanske ha ett ons för att släppa taget. Dock var inte det så lockande.

Då började jag spela in låtar som legat och skramlat i huvudet hela tiden (tappade inspirationen till att skriva ner dem under förhållandets gång) och promenerade/tränade en massa. Stängde tankarna på honom ute. Var mycket lättare för mig att släppa taget då.
Något för dig måhända? Ägna dig åt intressen och vad du vill och tillåt dig bara att tänka på Henne när du själv vill det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle inte gå tillbaka om jag var du.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gör slut och bryt kontakten innan bråken blir värre och fokusera på annat/andra. [y]


   
SvaraCitera