Aviseringar
Rensa alla

Glasögon?


Issen

mkilum:

Jag har samma synfel som du och jag fick linser för att det inte skulle bli värre. Men jag tror att gränsen för att få ha linser går vid -0,7 respektive 0,7 men jag vet inte. Däremot kan du ju kanske fråga om din optiker om han/hon tror att det kan bli värre om du inte skaffar glasögon/linser.

Öhm, det kan alltid bli värre. Enda gången dom kan säga att synfelet inte ökar är när din kropp växt klart vilket är 20+ typ.
Så låter väldigt konstigt att dom skulle säga något sånt.


   
SvaraCitera

Issen:

Öhm, det kan alltid bli värre. Enda gången dom kan säga att synfelet inte ökar är när din kropp växt klart vilket är 20+ typ.
Så låter väldigt konstigt att dom skulle säga något sånt.

Jag kanske har jätte fel (om det jag sa ovan), men jag vet att synfelet kan bli värre även om man är äldre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mkilum:

Jag kanske har jätte fel (om det jag sa ovan), men jag vet att synfelet kan bli värre även om man är äldre.

Menade du inte att om man har synfel och inte har glasögon/linser så blir synen sämre för att man måste anstränga sig för att se? Så tolkade jag det! [smile]


   
SvaraCitera

eklektisk:

Menade du inte att om man har synfel och inte har glasögon/linser så blir synen sämre för att man måste anstränga sig för att se? Så tolkade jag det!

Jo så menade jag [smile]


   
SvaraCitera

Glasögonorm, en glasögonorm [bigsmile]


   
SvaraCitera