Aviseringar
Rensa alla

Glass på vintern


Smilen
Ämnesstartare

Äter ni glass på vintern? När det är snö, blir ni ibland ändå glassugna?

Isglass är kanske inte någonting som förstaalternativ, Magnum och liknande glassar kanske ni äter. 


   
Citera

Nja, inte direkt. Bara om jag blir bjuden Mycket glad


   
SvaraCitera

Äter sällan glass, även på sommaren men igår var jag lite småsugen på Sandwich men jag orkade inte åka till Ica.


   
SvaraCitera
Haien

Tycker inte årstiden ska påverka om man kan äta något gott eller inte. 


   
SvaraCitera

När min familj hade buffé på restaurang var det alltid glass och godis till efterrätt. 


   
SvaraCitera

Inte på stan nä men hemma när man tänt en brasa är det ju svinavarmt, speciellt på mitt rum då jag har sängen brevid skorstenen


   
SvaraCitera

Glass sitter aldrig fel, oavsett väder eller humör Galen


   
SvaraCitera

Smilen:
Äter ni glass på vintern? När det är snö, blir ni ibland ändå glassugna?

Isglass är kanske inte någonting som förstaalternativ, Magnum och liknande glassar kanske ni äter. 

Jag hatar allt som har med kallt att göra ^^ Förvirrad asså glass på vidriga vintern? IT´S A BIG NO NOIcke!  IT´S A SIN!!!

När det är snö och kallt så går jag  i ide precis som de andra rävarna ^^ vi är tyvärr inte gjorda för vintern..  tänk istället sommar 24/25 grader man sitter ute med isglass och det blåser härligt  så sitter och man bläddrar i en pop tidning och  med solglasögon och 80s musiken på hög volym ^^  och man känner den här  idylliska känslan HjärtaRodnar


   
SvaraCitera

Äter glass inomhus, även under vinterhalvåret. Dock skulle jag inte vilja äta glass utomhus när det är kallt som bara fan, blir ju bara extra kallt ju!


   
SvaraCitera

Little-Traci:

Jag hatar allt som har med kallt att göra ^^ Förvirrad asså glass på vidriga vintern? IT´S A BIG NO NOIcke!  IT´S A SIN!!!

När det är snö och kallt så går jag  i ide precis som de andra rävarna ^^ vi är tyvärr inte gjorda för vintern..  tänk istället sommar 24/25 grader man sitter ute med isglass och det blåser härligt  så sitter och man bläddrar i en pop tidning och  med solglasögon och 80s musiken på hög volym ^^  och man känner den här  idylliska känslan HjärtaRodnar

Det senare låter bra! Hjärta Inte fel alls.
Glass på vintern är inte helt fel heller, man kan ju vira en filt omkring sig om man fryser! Blink


   
SvaraCitera

Trevlig-Snubbe:

Det senare låter bra! Hjärta Inte fel alls.
Glass på vintern är inte helt fel heller, man kan ju vira en filt omkring sig om man fryser! Blink

Ja Hjärta snart så är vi där.. Söt Nja  inte samma sak vah hehe Icke! asså på nåt sätt förknippar jag glas med sommar.. glass på vintern känns som alaska  anarkist snöstorm minusgrader frost obehagligt m.m.  FörvånadSöt 


   
SvaraCitera

Little-Traci:

Ja Hjärta snart så är vi där.. Söt Nja  inte samma sak vah hehe Icke! asså på nåt sätt förknippar jag glas med sommar.. glass på vintern känns som alaska  anarkist snöstorm minusgrader frost obehagligt m.m.  FörvånadSöt 

Meh... Rocky road är typiskt julgodis. Vad är mer vintrigt än snömodd på vägarna? Rocky road glass ftw! 


   
SvaraCitera

Ja, årstiden påverkar inte min aptit för glass.


   
SvaraCitera

Vintertid går jag inte med en glasstrut i handen ute på stan men glass äter jag annars året runt. En av mina favoriter är friterade bananer, vaniljglass och lönnsirap.

friterad_banan_65_980.jpg


   
SvaraCitera

Little-Traci:

Ja Hjärta snart så är vi där.. Söt Nja  inte samma sak vah hehe Icke! asså på nåt sätt förknippar jag glas med sommar.. glass på vintern känns som alaska  anarkist snöstorm minusgrader frost obehagligt m.m.  FörvånadSöt 

Haha, jadå, snart är det ju sommar, eller åtminstone, vår, du kanske man ska köpa en glass! RodnarHjärta
Hmm, ja alltså du har ju lite rätt ändå, fast Häagendazs är ju så sjukt gott, svårt att undvika det halvårsvis. Nu är det ju rätt milt ute faktiskt! Typ vårväder. Söt


   
SvaraCitera