Aviseringar
Rensa alla

Glida ifrån en vän ?


Ämnesstartare

Hej, någon som vet hur man märker att man håller på att glida ifrån en väldigt nära och bra kompis ?
Gärna utförliga svar tack 🙂


   
Citera

Har vännen alltid med sig glidmedel när ni träffas finns det risk att du glider.


   
SvaraCitera

om du bör fråga så har du märkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså man glider väl isär om jag (ofta) får smsa eller ringa till han/hon ?
Och om personen umgås mer med nytt folk ?
Hur kan man mer märka det?


   
SvaraCitera

det märker man bara


   
SvaraCitera

att ni:
inte pratar lika ofta
inte ses lika ofta
känner dålig stämning
undviker varandra
är ointresserade


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

att ni:inte pratar lika oftainte ses lika oftakänner dålig stämningundviker varandraär ointresserade

Första tre grejerna stämmer tycker jag. kan man göra något åt att det är så ? Vi har nämligen hängt ihop i snart 10 år och för mig betyder han mycket , dock verkar det inte längre vara ömsesidigt :/


   
SvaraCitera

mackan_1995:

kan man göra något åt att det är så ? Vi har nämligen hängt ihop i snart 10 år och för mig betyder han mycket , dock verkar det inte längre vara ömsesidigt :/

ja, ni behöver inte umgås varje dag. ni kan träffas ibland och hitta på något. visa att du fortfarande är intresserad av att vara vän med honom.


   
SvaraCitera

ta upp gemensamma intressen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

ja, ni behöver inte umgås varje dag. ni kan träffas ibland och hitta på något. visa att du fortfarande är intresserad av att vara vän med honom.

Hehe, det vet han mycket väl... Vi har ju gemensamma intressen men det har blivit mindre tid till dom för bådas del tyvärr :/


   
SvaraCitera

man umgås mindre än tidigare och eller pratar om färre gemensamma saker.


   
SvaraCitera

märks väl rätt uppenbart om ni umgås allt mindre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Just nu är jag mycket osäker på hur jag skall göra , han brukade alltid smsa mig men på senaste tiden får jag oftast göra det, ska jag sluta smsa och se vad som händer ?

Något tips till hur man kommer över en vän man har glidit ifrån ?jag e en person som värnar om mina vänner men vill dom inte längre umgås så är det väl inget att göra något åt ?


   
SvaraCitera