Aviseringar
Rensa alla

Glittrande ögon


Ämnesstartare

Varför detta eviga tjaffs om utseende.
Hur viktigt är det egentligen?
Jag blir kär i personen inanför, männsikan som får ögonen att glittra att munnen att le. För vad är vackrare än en lycklig männsika??


   
Citera

The Shadow:

Varför detta eviga tjaffs om utseende.

Därför att det är det första intryck man får utav en person som man träffar i den fysiska världen. Och utefter detta dömer man - medvetet eller omedvetet - människor och hur de är och förväntas vara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Irrelevante:

Och utefter detta dömer man

Vi kanske borde börja döma andra efter hur dom är istället.

The Shadow:

Jag blir kär i personen inanför, männsikan som får ögonen att glittra att munnen att le. För vad är vackrare än en lycklig männsika??

Håller med helt och fullt.


   
SvaraCitera

tokiloka:

Vi kanske borde börja döma andra efter hur dom är istället.

Visst, men återigen, det är fortfarande vårt första intryck av en person och ofta är det dessutom det som är avgörande för huruvida vi går fram och talar med personen eller inte. Den här bedömningen görs omedvetetet och är ingenting man kan träna bort, däremot kan man ju försöka ha så lite förutfattade meningar som möjligt om personen ifråga. Men helt ifrån denna utseendevärdering tror jag aldrig att vi kommer att komma.


   
SvaraCitera

Jag går på utseendet på det sättet att jag föredrar folk som ser glada och skojiga ut... Typ sleazetrollen i tisdags [love]


   
SvaraCitera

Eviga tjaffs om utseende, säger du? Tycker det är ett evigt jävla tjaffs om insidan med.


   
SvaraCitera

oggelgoggel:

Eviga tjaffs om utseende, säger du? Tycker det är ett evigt jävla tjaffs om insidan med.

[cheers]


   
SvaraCitera

oggelgoggel:

Eviga tjaffs om utseende, säger du? Tycker det är ett evigt jävla tjaffs om insidan med.


   
SvaraCitera

The Shadow:

Varför detta eviga tjaffs om utseende.
Hur viktigt är det egentligen?
Jag blir kär i personen inanför, männsikan som får ögonen att glittra att munnen att le. För vad är vackrare än en lycklig männsika??

Håller med dej helt.


   
SvaraCitera

Öh, håller med om att utsidan inte är det viktigaste, men varför måste personen vara lycklig? :S
Är väl inte lycka man menar när man pratar om någons insida, inte jag i alla fall. En person kan väl ha en underbar personlighet utan att vara lycklig <3
Hade man gått efter lycka hade jag ju varit körd.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera