Aviseringar
Rensa alla

globen kö


Ämnesstartare

hejhej, nu på fredag ska jag på min första riktigt stora konsert dvs Rammstein i globen! Taggad som jag är siktar jag ju på att åtminstone försöka stå vid staketet (alltså längst fram). Nu är ju frågan hur länge man bör köa för att komma dit, jag kommer till sthlm ca 1 på dagen så ungefär 2-3 kan jag ställa mig där om det skulle behövas. konsert börjar 19.30 insläpp 2 h innan. Men grejen är den att jag ska sova på globen hotell och jag vet inte riktigt vart det ligger, ligger det inuti globen? och kommer man in i arenan direkt utifrån eller tar man de många gångarna som är inuti globen in till arenan? frågorna är många, och jag vill vara så förberedd som möjligt för att få bästa möjliga plats. Tips tas tacksamt emot, tack!


   
Citera
Ämnesstartare

Gå dit när insläppet börjar och gå längst fram. Du kommer lätt till de tre-fyra främsta raderna då åtminstone.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hej hej! Jag jobbar på globen så jag ska väl kunna svara på några av dina frågor.

fraaida:

konsert börjar 19.30 insläpp 2 h innan.

Skulle säga att det räcker med att köa 1-2 timmar innan för att kunna ta sig längst fram.

fraaida:

Men grejen är den att jag ska sova på globen hotell och jag vet inte riktigt vart det ligger, ligger det inuti globen?

Det ligger inte inuti globen utan en liten bit ifrån, det ligger nere vid en stor motorväg som går bredvid. Det är inte svårt att hitta, det finns skyltar och i värsta fall är det bara att fråga sig fram.

fraaida:

och kommer man in i arenan direkt utifrån eller tar man de många gångarna som är inuti globen in till arenan?

Du tar dig in utifrån. Har du parkettplats gissar jag att du ska gå in i ingång 4 eller 5 vilket bör stå på din biljett. Det står nummer över alla dörrar så det är inte svårt att hitta, fyran och femman ligger snett emot köpcentret.

lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack så mycket!!


   
SvaraCitera