Aviseringar
Rensa alla

glöma någon som man är kär i?


Ämnesstartare

som rubriken säger [rolleyes]

nån som har någon bra idee på hur man gör det?

sen vad ska man inte göra?

var är sjukt kär i en förut men sen så blev det inte riktigt som jag hade tänkt mig och nu saknar jag henne sjukt mycket.

vi springer väl inte in i varandra dagligen men det händer väl men väldigt sällan.......

typ hur går man vidare?[confused]


   
Citera
Ämnesstartare

lemos:

sen vad ska man inte göra?

stalka inte på facebook mvh en som vet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

stalka inte på facebook mvh en som vet

mhm


   
SvaraCitera

Du ligger med en annan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gör så lite som möjligt som kan påminna dig om personen och sysselsätt dig med något tidsödande. Träna eller något ska tydligen vara bra.


   
SvaraCitera
Paseo

Jaa det är en av livets största frågor.
Hur kan man leva vidare om man vet att någon man tycker väldigt mycket om inte kommer vara med?
Beroende på hur mycket man tycker om den person man förlorar (kan ju vara allt från att ens mamma dör till att man som du måste glömma känslorna för någon man tycker om) är det nog bland det svåraste man kan göra. Och man kan inte riktigt göra, utan man får vänja sig. Med tiden vänjer man sig vid att leva utan personen.
Jag har levt nästan exakt två år utan en person som nästan var hela mitt liv, och jag är superglad och lever vidare [bigsmile] Trots att jag ibland fortfarane blir depp för att hon inte är här med mig. Men det är klart, det är ju lättare för dig att glömma henne. [smile] Lev vidare och vänj dig med tiden alltså.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

stalka inte på facebook mvh en som vet

haha den har jag hört förut tror jag bättre än att stalka in real life 😛 inte för jag gör nån av dem eller händer väl att jag kollar ibland -_- borde nog sluta med det...

RakatKadaver:

Du ligger med en annan.

sen träffa någon annan menar du med lite finare ord 😛

men jag fundera lite om denna persone/mig ( är ej så för mig nu och jag gör inte sån här tycker det är fjantigt) vill göra en avensjuk på en och träffar någon annan bara för att och hånlgar upp en annan framför en bara för att ...osv osv vad ska man göra? shita i det bara eller? tips kan vaar svårt om man gillade/gillar perosnen än. sen typ om man träffar nån annan så vill sitt ex ha en igen och man är det bästa som finns men sen när man inte har någon.... vad gör man ? ( jag är ingen toffel och det är inte såhär eller ja)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemos:

borde nog sluta med det...

direkt [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stalka inte personen what so ever, varken IRL eller över internet. Släpp allt som har med personen att göra. Ägna all din vakna tid med personer som står dig nära. Försök komma ut och träffa nytt folk.

Prata ut med någon också om du har någon sådan, som du bara kan avlasta allt hos.

Detta fungerade iaf för mig.
Tiden läker inga sår, det är hur och vad man gör som läker.


   
SvaraCitera

lemos:

sen träffa någon annan menar du med lite finare ord 😛

Inte nödvändigtvis, men okej.
Gör andra saker som inte får dig att påminna om henne helt enkelt.

Jag var förälskad i en tjej för många år sedan. Helt såld var jag. På den tiden hade jag i princip bara en vänskapskrets och på något vänster lyckades hon, som jag var kär i, haxxa sig in i den. Har fortfarande ingen aning om hur, men vi var alla tillsammans och kickade lite boll en sommarkväll då hon och min polare började strula.
Jag bröt ihop. Drog därifrån. Träffade inte de människorna igen.
Drastiskt? Jo, men visst.
Men jag gjorde andra grejer som omöjligt kunde inkludera henne.
Nu 6 år senare, så är det skitsamma.
Ge det tid, så löser sig det mesta.

EDIT:
Ofta det var 6 år sedan. Helvete vad gammal man börjar bli.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan dessutom tipsa om att knulla runt hjälper!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RakatKadaver:

Inte nödvändigtvis, men okej. Gör andra saker som inte får dig att påminna om henne helt enkelt. Jag var förälskad i en tjej för många år sedan. Helt såld var jag. På den tiden hade jag i princip bara en vänskapskrets och på något vänster lyckades hon, som jag var kär i, haxxa sig in i den. Har fortfarande ingen aning om hur, men vi var alla tillsammans och kickade lite boll en sommarkväll då hon och min polare började strula. Jag bröt ihop. Drog därifrån. Träffade inte de människorna igen. Drastiskt? Jo, men visst. Men jag gjorde andra grejer som omöjligt kunde inkludera henne. Nu 6 år senare, så är det skitsamma. Ge det tid, så löser sig det mesta.EDIT:Ofta det var 6 år sedan. Helvete vad gammal man börjar bli.

pationen nex eller [bigsmile] 😛 ah dramatisk elakt kan man tycka men tur att du kom över det efter 6 år då-_-

Zapetta:

Kan dessutom tipsa om att knulla runt hjälper!

haha knulla runt ligg runt har det vanliga ordet att älska försvinit helt eller 😀

är det illa om man forttfarande har denna personen kvar i sociala medier? ska man ta bort? ...


   
SvaraCitera

lemos:

pationen nex eller 😛 ah dramatisk elakt kan man tycka men tur att du kom över det efter 6 år då-_-

Jag har lite problem med att förstå vad du försöker säga.
Det jag menar är att detta kommer vara bortglömt i sinom tid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad du än gör så ska du inte börja knulla runt. Sämsta! Det är beroendeframkallande och samtidigt jäkligt ångestfyllt.

Även om det inte är till någon tröst, så kommer det förmodligen ta äckligt lång tid att glömma henne [smile]


   
SvaraCitera
sincan

Jag blir kär flera gånger om dagen och mitt hjärta trasas sönder lite för varje gång en person försvinner ut ur mitt liv.


   
SvaraCitera