Aviseringar
Rensa alla

Glömma en kärlek?


Ämnesstartare

Eftersom jag inte lär vara ensam om att vilja glömma bort en kärlek så tänkte jag höra om ni har några tips. Okej tar allt från början och försöker förklara vad jag menar.

Jag lärde känna en tjej för något år sedan. Vi umgås relativt mycket då vi har gemansamma intressen och på den vägen är även relationen påbörjad. Ganska tidigt började jag gilla henne mer, men när jag tänkte försöka bjuda ut henne så visade det sig att hon hade pojkvän. Så gick och var olyckligt kär där ett tag. Men sen gick det över, men nu har det börjat komma tillbaka ca. ett år senare.
Vill liksom förtränga dessa känslor utan att säga upp vår kompisrelation då det kommer vara i princip omöjligt pga. intressena som sagt.

Jag vill inte heller få henne och hennes pojkvän att göra slut då jag är bra kompis med båda och jag har svårt för det även annars också. Så vad gör ni i liknande situation?


   
Citera

Begrav dig under en sten. Gärna en under en sten med gym eller annan fysisk aktivitet. Sånt är bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan bli kär i mig istället, hihi [cute][blush][love]

Nä men sånt går över, det gick ju över ett tag ellerhur? Jag vet det är jobbigt men det är svårt att svara på:"hur man gör för att sluta va kär"

Krossa dit eget hjärta och tänk på vilkey fint par dem är eller något... Vet det va ett dåligt svar, men kommer jag på något bättre lovar jag att skriva det... [wink][cute]


   
SvaraCitera

Glömmer det gör du aldrig. Men ser du till att sysselsätta dig med annat så kan det i alla fall bli lättare att skjuta undan känslorna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det gick över, men hur bra gick det när det kommer tillbaka? Blir sådär galet kär och orkar knappt göra något, äter mindre och allt sådant.

Cooco haha ja, ska försöka bli kär i dig istället 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tford:

orkar knappt göra något, äter mindre och allt sådant

det där känner man igen ju [sad] fast inte riktigt samma situation

Men du, jag tycker du ska ta och umgås mer med dina vänner så att tankarna skuts bort för en stund, men det är okej, då får ju tänka på henne, att försöka skuta bort nån helt och håller på en dag är omöjligt, men det löser sig, det gör det alltid
Dold text: .. oftast...

tford:

Cooco haha ja, ska försöka bli kär i dig istället 🙂

Å det låter ju bra! [bigsmile][blush][cute][love][crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cooco:

skuta

skjuta [ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är tungt att vara i den sitsen du är i, man uppfattas mer som det 3:e hjulet, en reserv ifall något skulle gå fel, och tro mig.. ingen vill vara det tredje hjulet.

Det som framförallt är tråkigt är just det att hon har en kille.. Ibland har man bara lust och få dom att göra slut så att du själv kan ta tjejen, men det är väl bara en dröm som inte kan gå sann? eller kan den det? Det beror på dig!

Men du måste försöka förtränga bort dessa känslor du har på ett eller annat sätt,, det håller inte i längden, du kommer bara må dåligt och bli deprimerad och få ångest,

Gå vidare! lyssna på sköna låtar som får dig att tänka till, satsa vidare, träffa någon ny brud om du har möjligheten, på så vis kommer du släppa en stor del av känslorna du har för denna tjej.. jag skulle gett upp hoppet om denna tös och satsat på en annan,

Gör en förändring och gör det bra så att du visar henne att hon skulle ha valt dig istället för den där andra tölpen.. Gör mig inte besviken..

/Mkenzie a.k.a kärleksrådgivaren. [love]


   
SvaraCitera

Du behöver:
En korp.
En kniv i silver.
En skål i brons.

Ta dig till närmaste högre position, desto högre desto bättre!
Töm korpen på dess blod med hjälp av kniven, och häll det i skålen.

Drick det och uttala:

Dwi'n faw mawr gyda pidyn bach Fyra gånger.

Läste å Aftonbladet att det skulle funka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mkenzie:

3:e hjulet

Heter det inte 5:te hjulet? [blush]

Mkenzie:

Mkenzie a.k.a kärleksrådgivaren.

Var va du för 4 månader sen?!?!? Skulle behövt dig då! [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Läste å Aftonbladet att det skulle funka.

Hahahahahahahaha [bigsmile] lät ju... trovärldigt [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cooco:

Heter det inte 5:te hjulet?

det finns både 3:e hjulet och 5:e hjulet[wink]

jag finns här för dig nu [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mkenzie:

jag finns här för dig nu[y]

nje lite försent, har redan gjort slut [rolleyes]

Men ska komma ihåg det tills nästa gång [y]

Dold text: om det nu blir nån nästa gång, är inte riktigt säker på det... :/


   
SvaraCitera

enligt min erfarenhet brukar det vara mindre svårt att komma över någon om man ej utövat några fysiska aktiviteter tillsammans med denne. uppehåll dig med andra saker och lev livet, det går över när dte går över osv.


   
SvaraCitera

hitta en ny som får ditt hjärta att smälta, någon som är bättre osv

the only way her heart will mend is when she learns to love again


   
SvaraCitera