Aviseringar
Rensa alla

Glömma och gå vidare?


Ämnesstartare

Kärlek är är bara skit. Nu får det fan vara färdig gråtet. Hur glömmer man och går vidare efter att ha blivit sårad?

Seriös tråd, seriösa svar tack!


   
Citera

roar sig med annat


   
SvaraCitera

Man mår bajs tills det att man kommer på att det finns roligare saker att göra.


   
SvaraCitera

Glömmer gör man aldrig men tids nog kommer det annat som fyller ens tankar. Håll dig sysselsatt bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Livtrasir:

roar sig med annat

Dan_the_ironman:

man kommer på att det finns roligare saker att göra.

OF 5:

Håll dig sysselsatt bara.

Det kommer alltid stunder när man blir ensam och börjar grubbla igen....


   
SvaraCitera

Man mår skit tills man inser att man inte behöver må dåligt. Och då mår man bra istället.
Jag trodde aldrig att jag skulle komma över min expojkvän, vill ta livet av mig. Men jag lät bara dagarna gå, och med tiden blev det lättare.
Det går över.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

malber:

Men jag lät bara dagarna gå, och med tiden blev det lättare.
Det går över.

Hur länge tog det?

Grejen är den att jag tror att jag har kommit över det ibland. Men sedan kommer det igen och håller i sig....


   
SvaraCitera

april07:

Det kommer alltid stunder när man blir ensam och börjar grubbla igen....

Ja visst gör de det och dem är bara att acceptera när dem inträffar, men det du kan göra är att försöka få dem att inträffa så sällan som möjligt. En del är svårare att få bort, typ när man ska sova. Börja samtala med en psykolog och kanske prat med en läkare om att få något att sova på om det skulle behövas.


   
SvaraCitera

april07:

Hur länge tog det?

De första tre veckorna var verkligen skit. Men jag och mitt ex hade kontakt igen efter ett tag vilket gjorde allt blossade upp igen. Nu är det lite mer än en månad sen jag bröt kontakten helt med honom och jag mår bra. Det beror mycket på vilket slags avslut man har, och vad det är för anledning till att man gör slut. Jag och mitt ex hade ett väldigt dåligt avslut och det kändes som det aldrig skulle gå över, men nu står jag här starkare än någonsin. Det gör ont att göra slut, men man överlever.
För vissa går det snabbt, för vissa tar det längre tid. Det är väldigt individuellt.
Det hjälper rätt bra att hitta på saker och umgås med vänner, men det är också bra att vara själv och läka ensam.


   
SvaraCitera

tid är det du behöver.


   
SvaraCitera
zIGGE

Du är med dina vänner och nära som får dig att inse hur lyckligt lottad du är som har dem.

och tid :D!


   
SvaraCitera
mynona

Håll inte tillbaka känslorna utan grubbla och ös ut hur mycket av dem så mycket som möjligt, annars stannar de ju bara där.


   
SvaraCitera

droger ps3 eller fly fältet


   
SvaraCitera